Šviesolaidinis internetas – plačiajuostis ryšys, šiuo metu galintis pasiekti net iki 2 Gbps greitį, nesukeldamas uždelsimo. Šiai technologijai naudojami šviesolaidiniai kabeliai, kurie duomenis persiunčia įspūdingai greitai – beveik kaip 70 procentų šviesos greičio.
Šviesolaidiniai kabeliai nėra tokie jautrūs atšiaurioms oro sąlygoms, kaip kiti kabeliai. Dėl šios priežasties jūsų pasirinktas interneto tiekėjas gali pasiūlyti žymiai mažesnę galimų gedimų riziką. Šviesolaidinis internetas taip pat mėgstamas ir dėl atsparumo įvairiems elektros trikdžiams. Turbūt jau būtų sunku surasti nors vieną namų ūkį Lietuvoje, kuris naudojasi senuoju kabeliniu internetu, o ne šviesolaidiniu.
Šviesolaidinis internetas idealiai tinka visuose namuose, kuriuose netrūksta veiksmo. Prie šio interneto gali jungtis keli vartotojai su skirtingais savo naudojamais įrenginiais. Interneto tiekėjas siūlo vartotojams:
mėgautis sklandžiais internetiniais žaidimais ir vaizdo pokalbiais su draugais bei šeima;
per kelias minutes, o ne kelias valandas, sukurti visas standžiojo disko atsargines kopijas „debesyje“, įskaitant didelės apimties nuotraukas ir vaizdo įrašus;
vos per kelias sekundes atsisiųsti 2 valandų trukmės HD kokybės filmą iš interneto. Palyginimui: su įprasto interneto paslauga toks veiksmas trunka 30 ar daugiau minučių.
Šiek tiek istorinių faktų
Daugelis žmonių šviesolaidinį internetą įsivaizduoja kaip visiškai naują technologiją, tačiau tiesa ta, kad ši technologija atsirado dar aštuntajame dešimtmetyje. Tada ji buvo pirmą kartą panaudota telekomunikacijų srityje.
1988 metais po vandenynu buvo nutiesti šviesolaidiniai kabeliai, kurie sujungė JAV su Europa. Metams bėgant, po vandeniu buvo tiesiama vis daugiau šių linijų. Vis didėjantis šviesolaidinių kabelių kiekis pasižymėjo didelės spartos galimybėmis ir patikimu duomenų perdavimu, o tai leido pasiekti milžinišką pažangą telekomunikacijų srityje. Mūsų šiuo metu turimas informacinis amžius gyvuoja praktiškai tik dėl šviesolaidinių tinklų technologijos.
Išsivysčiusiose šalyse šviesolaidiniai kabeliai keitė senuosius varinius ir sudarė mūsų dabartinių interneto tinklų „branduolį“. Šviesolaidinių linijų įrengimas tapo ne tik naudingesniu, bet ir ekonomiškesniu pasirinkimu, lyginant su varinėmis. Šiandien didžiulis šviesolaidinių kabelių tinklas yra nusidriekęs po visą Žemės rutulį.
Internetiniai mokymai yra aktualūs ne tik vaikams, bet ir suaugusiesiems. Jei ieškote kursų, kurie būtų įtraukti į ir taip įtemptą darbo grafiką, internetinis mokymas gali būti jūsų pasirinktas kelias. Taigi, kokie yra mokymosi internetu pranašumai? Išvardijame pagrindinius, kurie tikrai įtikins: nuotolinio mokymo sistema visada pasiteisina!
1. Lankstumas
Daugelis žmonių kreipiasi į internetinį mokymąsi dėl jo lankstumo. Mokymasis praktiškai iš bet kurios vietos leidžia jums arba jūsų komandai tęsti kursinius darbus, nevažinėdami į fizinį miestelį. Nors kai kuriuose internetiniuose kursuose besimokantieji turi lankyti tiesiogines paskaitas, kitu atveju galite įtraukti kursinius darbus į savo ir taip įtemptą tvarkaraštį ir judėti savo tempu.
2. Gebėjimas tobulėti karjeroje
Daugelyje apklausų, kuriose vertinama nuotolinio mokymo sistema, karjeros kilimas yra pagrindinė respondentų motyvacija tęsti mokslus. Tai taip pat labai būdinga internetiniam švietimui plačiąja prasme. Karjeros pažanga gali apimti kvalifikacijos kėlimą arba perkvalifikavimą, paaukštinimą ar atlyginimo padidinimą arba karjeros srities keitimą. Kadangi mokymasis internetu yra lanksti galimybė, šis formatas patinka dirbantiems specialistams, ieškantiems karjeros galimybių.
3. Platesnis kursų ir programų asortimentas
Vienas iš didžiausių privalumų, kuriuos suteikia nuotolinio mokymo sistema, yra tai, kad specialistai gali mokytis iš mokyklų visame pasaulyje ir rasti programą, kuri geriausiai atitinka jų poreikius, neišnaikindami savo gyvenimo. Priešingai, studentai, studijuojantys miestelyje, apsiriboja vietinėmis galimybėmis arba turi persikelti į kitą miestą dieninei programai. Daugelis žinomų, nusistovėjusių universitetų dabar siūlo internetines pamokas. Tai suteikia daugiau galimybių, kurios padės pasiekti savo tikslus arba apmokyti savo darbuotojus.
4. Patirtis, iš karto pritaikoma praktikoje
Vienas iš didžiausių internetinio mokymosi privalumų profesionalams yra galimybė tiesiogiai pritaikyti kursinius darbus dirbdami visą darbo dieną, ypač jei tobulinate savo įgūdžius ir norite likti dabartinėje pramonėje.
Nuotolinio mokymo sistema suaugusiesiems yra sukurta išties išmaniai: tai, ką išmoksite iš savo instruktoriaus, klasės draugų ir kurso medžiagos, gali labai gerai atitikti jūsų užduotis kitą dieną darbe. Tai, ką išmokote, galite pritaikyti praktiškai realiame pasaulyje.
Šiandien verslas tampa vis labiau skaitmenizuotas ir neatsiejamas nuo moderniųjų technologijų. Tokių sprendimų pagalba naudą gauna ne tik verslas, tačiau ir patys vartotojai. Todėl kiekvienam verslo savininkui labai svarbu skirti didelį dėmesį naujausioms technologijoms ir nustatyti pagrindinius sprendimus, kurie galėtų veiksmingiausiai pagelbėti komercinės veiklos vykdymo procese.
Tokiais atvejais ypatingai gelbėja šiuolaikinės verslo valdymo sistemos, kurių dėka palengvėja daugelio verslo procesų vykdymas ir jų sklandus užtikrinimas. Kiekvienos prekės barkodas, kiekvienas pardavimas, kiekvienas verslo procesas gali būti lengviau suvaldomas pasitelkiant šiuolaikines tam pritaikytas programas, todėl nei vienam verslo savininkui tikrai niekuomet nevertėtų į visą tai užsimerkti, manant, kad jo verslui puikiai seksis ir be šiuolaikinių technologijų pagalbos.
Kaip bebūtų, visiškai suprantama, kad iki šiol tikrai ne kiekvienas verslas naudojasi verslo valdymo sistemomis, tačiau nepaisant to, tai nėra priežastis tokius sprendimus ignoruoti. Kai kurie verslo savininkai yra linkę vadovautis senamadišku požiūriu, tačiau jei norima veiksmingai konkuruoti rinkoje, užtikrinti, jog visi verslo procesai būtų sklandūs ir sėkmingi, labai naudinga sau į pagalbą pasitelkti tam pritaikytas sistemas.
Tuo tarpu, jei jūs svarstote, kiek visa tai galėtų kainuoti, nepamirškite, kad šiuolaikinėje rinkoje yra siūlomas labai didelis skirtingų verslo valdymo sistemų asortimentas, todėl jums tikrai neturėtų būti sudėtinga jūsų numatytą biudžetą atitinkančią programą. Be to, naudodamiesi internetu jūs galite ir daug lengviau palyginti skirtingų bendrovių siūlomas verslo valdymo sistemas, atsižvelgiant į jų privalumus ir kainą.
Bet kuriuo atveju, jei jūs rinksitės neskubėdami ir atidžiai palyginsite skirtingus rinkoje šiandien egzistuojančius pasiūlymus, jums turėtų būti labai nesudėtinga pasirinkti ir jūsų konkretų atvejį optimaliausiai atitinkančius sprendimus. Taigi, kaip jau turbūt supratote, jei norite palengvinti savo nuosavo verslo vystymą ir kartu reikšmingai sumažinti laiko sąnaudas bei įvairių klaidų riziką, dabar būtų pats metas pagalvoti apie verslo valdymo sistemos pasitelkimą. Tokiu būdu galėsite labai greitai pereiti į visiškai kitą verslo vystymo lygmenį.
Akivaizdu, kad naršant internete, svetainės, kurios yra pirmajame „Google“ puslapyje sulaukia ženkliai daugiau lankytojų, nes viskas, kas eina po jo dažniausiai yra nebeįdomu patiems informacijos ieškotojams. Tikriausiai, kai kurie iš mūsų kartais pasvarsto, kodėl suvedus atitinkamus raktažodžius paieškos langelyje pirmiausiai atsiranda vienas ar kitas puslapis, bet čia didelės paslapties kaip ir nėra, nes greičiausiai jų savininkai arba moka už reklamą, arba yra tinkamai atlikę paieškos variklių optimizaciją. Žinoma, kad priešingai nei „AdWords“, be reikalingų žinių, pastarojo žingsnio padaryti beveik nėra įmanoma, todėl čia į pagalbą dažniausiai ateina įmonės, kurių specializacija yra SEO paslaugos.
Žinoma, kad ilgajame laikotarpyje išlošia optimizacija, nes jos veikimas nėra trumpalaikis, o ir vartotojai nėra linkę rinktis mokamas reklamas, tačiau pagrindinis minusas čia yra laikas, nes pirmieji SEO paslaugosvaisiai greičiausiai pasirodys tik po kelių mėnesių. Norint greito rezultato visada rekomenduojama rinktis „AdWords“, tačiau už juos kiekvieną kartą reikia mokėti ir svarbiausia, kad taip nėra užsitikrinamas lankytojų lojalumas. Dažniausia praktika yra abiejų būdų kombinacija, kuri greitai atneša norimus rezultatus, o ateityje už ją mokėti beveik nereikia.
Apskritai, internetas yra neaprėpiamo dydžio, todėl ten galima rasti didžiules galimybes verslui augti ir ne tik pardavimų, bet ir net labiau pačio populiarumo atžvilgiu. Kalbant skaičiais, tai įmonės, kurios pasitelkia specialistus, kurie užsiima SEO paslaugosatlikimu, neretai fiksuoja vartotojų skaičiaus, atvesto per paiešką, augimą net iki 60-ies procentų. Trumpai tariant, paieškos variklių optimizacija vienas iš pigiausių ilgalaikių būdų pasiekti naujus lankytojus, o kartu ir potencialius pirkėjus.
Turbūt svarbiausia yra tai, kad kartu su SEO yra kaupiama informacija apie lankytojus, nes galima pasiplanuoti parduotuvės ar teikiamos paslaugos plėtrą vien iš to, pagal kokius raktinius žodžius jie atrado jūsų puslapį. Taip pat paieškos variklių optimizacija yra labai naudinga ir tikrai gali suteikti ilgalaikę naudą įmonei, ir svarbiausia, kad ji nenustos nešti teigiamų rezultatų net ir nenustojus už ją mokėti, o tai yra vienas iš didžiausių privalumų, kurių nepasiūlys pirkta reklama. Daugiau informacijos rasite https://webstudio.lt puslapyje.
2020 m. bendras mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų skaičius siekia beveik 5 milijardus, iš kurių 3,5 milijardus sudaro būtent išmanieji telefonai. Tai reiškia, kad bene pusė pasaulio gyventojų savo rankose kasdien laiko išmanųjį telefoną – skambindami, rašydami trumpąsias SMS žinutes, bendraudami vaizdo pokalbiais, naudodamiesi socialiniais tinklais ar pramogaudami internete.
Ir nepaisant to, koks bebūtų jūsų požiūris į šiuolaikinius išmaniuosius telefonus, negalite paneigti fakto, jog išmanusis telefonas ir jūsų gyvenime užima labai svarbią vietą. Todėl tampa labai svarbu žinoti, kaip galima apsaugoti savo išmanųjį telefoną ir jame saugomus asmeninius duomenis. Šiandien su naudingais saugaus naudojimosi išmaniaisiais telefonais patarimais mus supažindina PriedaiMobiliems.lt.
Užrakinkite savo išmanųjį telefoną su slaptažodžiu
Pirmasis patarimas, kurio neturėtų pamiršti nei vienas išmaniojo telefono vartotojas, yra telefono užsakinimas naudojant slaptažodį. Priešingu atveju bet kuris pašalinis žmogus galės lengvai prieiti prie bet kurios jūsų išmaniajame telefone esančios informacijos – jei savo telefoną paliktumėte be priežiūros. Kai kuriuose šiuolaikiniuose išmaniuosiuose telefonuose taip pat veikia ir „Touch ID“ funkcija, padedanti telefoną atrakinti su savo piršto antspaudu, arba „Face ID“, išmanųjį telefoną atrakinanti, kai priekinė telefono kamera atpažįsta telefono savininką.
Naudokite telefono dėklą ir apsauginį stiklą arba plėvelę
Labai dažnai išmaniojo telefono įsigijimo pradžioje vartotojai yra linkę atidžiai ir kruopščiai saugoti savo išmanųjį telefoną. Tačiau laikui bėgant jie praranda budrumą ir nelauktai susiduria su savo išmaniojo telefono pažeidimais. Siekiant to išvengti visuomet turėtų būti naudojami telefonų dėklai, apsauginiai stiklai arba apsauginės ekrano plėvelės. Be to, šiandien rinkoje yra didžiulis telefonų dėklų asortimentas, todėl jų pagalba galima lengvai pakeisti savo išmaniojo telefono išorę – tam puikiai gelbsti ir Guess telefonų dėklai, kurie yra labai populiarus vartotojų pasirinkimas.
Reguliariai atnaujinkite programinę įrangą
Kai tik jūsų išmanusis telefonas informuoja jus apie atsiradusią naują telefone veikiančios programinės įrangos versiją, jūs turėtumėte nedelsdami ją atnaujinti. Tokiuose atnaujinimuose taip pat dažnai būna ištaisytos įvairios saugumo spragos, pažeidžiamumai ir atlikti kiti būtini patobulinimai, kurie išmaniajam telefonui suteikia didesnę apsaugą.
Mobiliąsias programėles atsisiųskite tik iš patikimų parduotuvių
Didelė dalis išmaniųjų telefonų vartotojų savo telefone turi bent kelias mobiliąsias programėles, kurios padeda jiems lengviau atlikti įvairias kasdienes užduotis ar tiesiog smagiai praleisti savo laisvalaikį. Tačiau tokios mobiliosios programėlės privalo būti atsisiunčiamos tik iš patikimų ir oficialių parduotuvių. Pavyzdžiui, „iPhone“ arba „iPad“ vartotojai turėtų naudotis oficialia „Apple App Store“ parduotuve. Tuo tarpu su „Android“ operacine sistema veikiančių išmaniųjų telefonų savininkai turėtų naudotis oficialia „Google Play“ parduotuve. Tik tokiu būdu galima apsisaugoti nuo kenkėjiškų mobiliųjų programėlių patekimo į jūsų išmanųjį telefoną.
Naudokite išmaniesiems telefonams skirtas antivirusines programėles
Šiuolaikiniams kompiuterių vartotojams yra visiškai suprantama ir natūralu savo kompiuteryje naudoti antivirusinę programinę įrangą, kuri apsaugotų nuo įvairių kenkėjiškų programų. Tačiau iki šiol vis dar didžioji dalis išmaniųjų telefonų vartotojų nesiima jokių papildomų priemonių, kurios padėtų apsaugoti jūsų išmaniuosiuose telefonuose esančius asmeninius duomenis. Todėl jei norima apsaugoti savo asmeninius duomenis, išmaniajame telefone reikėtų naudoti ir patikimas antivirusines programėles, kurias galima atsisiųsti iš oficialių šaltinių.
Nepaisant to, kad pavojų aplink mus yra labai daug, nėra jokios priežasties nesinaudoti išmaniaisiais telefonais ir jų pagalba palengvinti savo kasdienybę. Kiekviena technologija reikalauja ir atitinkamo vartotojų budrumo bei atsakingo požiūrio, todėl turėtume būti sąmoningi ir imtis visų būtinų priemonių, kurios padėtų mums išlikti saugiems.
Turite pranešimą spaudai, kurio niekas nepublikavo? Nereiktų nusiminti. Publikuoti jį galima už pinigus tam tikroje regioninėje spaudoje. Publikavimo kaina – 50-80 eurų. Gana brangu, tenka sutikti, o ir poveikis abejotinas. Gal geriau publikuoti nemokamai ar vos už kokius 5-10 eurų į straipsnių katalogą? Bet kita bėda – kuris straipsnių katalogas yra geras?
Kaip atpažinti gerą straipsnių katalogą nuo visiško šlamšto?
Pateiksime keltą konkrečių patarimų. Esame šioje srityje kompetentingi, nes straipsnių katalogus kuriame dar nuo 2010 metų.
Blogas straipsnių katalogas yra tas, kuris vadinasi straipsnių katalogu
Straipsnių katalogai yra pagaminti WordPress turinio valdymo sistema. Tai reiškia, kad prie jų retai kada prisiliečia profesionalių interneto puslapių kūrėjų ranka. Tai gana mėgėjiškai ir šabloniškai sukurti puslapiai, turintys tam tikrus atributus. Pavadinimas, šūkis, meniu, kategorijos, archyvas, Google Ads reklamos ir t.t. Jei šūkis sako, kad tai straipsnių katalogas, venkite tokių.
Visai kas kita, jei šį puslapį esant straipsnių katalogu išduoda atskiras Apie mus puslapis, arba tai paaiškėja tik kontaktų puslapyje. Taip yra dėl to, kad WordPress puslapio pagrindinę informaciją paima į H1 ir H2 atributus ir jie automatiškai atsiranda svarbiausiose vietose, į kurias dėmesį kreipia Google robotai. Jei pirmiausia jie sužino, kad tai straipsnių katalogas, o tada tik perskaito straipsnį, turbūt nesunku suprasti, kad visas šis puslapis yra skirtas nuorodų rinkimui, o ne pramogai ar informavimui.
Nėra https? Prastai…
Google jau prieš keletą metų pasakė: puslapiai turi būti saugūs. Tai padaryti galima tik SSL sertifikatu užtikrinant duomenų perdavimo saugumą. Kas tokio SSL sertifikato neturi ir savo saugumu nesirūpina, tam neverta būti aukštai paieškos rezultatuose. Kitaip tariant – puslapiai su https yra vertinami geriau, nei puslapiai su http.
Jei katalogas neturi https, reiškia jame išeinančios nuorodos gali būti mažesnės vertės, nei su https.
Katalogų savininkams tai dažniausiai papildomai nieko nekainuoja, nes dauguma hostingų siūlo nemokamą Let‘s Encrypt SSL sertifikatą.
Morališkai pasenęs dizainas – didelis minusas
Morališkai o gal ir realiai pasenęs dizainas gali būti aptinkamas paprastai. Pabandykite tą katalogą atsidaryti savo išmaniajame telefone. Jei patogu naudotis, viskas gerai, gal čia toks „retro“ stilius. Jei viskas išsikraipę, tada greičiausiai tai senas dizainas, nekeistas jau daugelį metų, kai mobiliosios versijos nebuvo tokios aktualios.
Straipsnių katalogo dizainas išduoda, ar savininkai su juo dirba, ar ne. Jei tai standartiniai WordPress dizainai, kurių ši organizacija išleidžia po vieną per metus, katalogas nėra labai geras.
Jei dizainas įdomus, šiuolaikiškas, suderintos spalvos, galbūt net yra atskiras logotipas (jį pasigaminti užtrunka mažiau nei 15 minučių net nemokant dizaino pagrindų), tada toks katalogas yra geras.
Kodėl čia mums tas dizainas užkliuvo? Juk katalogas yra Google skirtas… Taip, bet vienas iš vertinimo faktorių yra UX ir išdėstymas – ar jis patogus skaitytojui, ar meniu gerai paspaudžiamas, ar mygtukai ne per maži. Apie tokius trūkumus Google Console įrankis nuolatos primena tokių katalogų savininkams.
Kopijuotas turinys: UŽ ir PRIEŠ
Straipsnių kataloguose publikuojami straipsniai, kurie jau buvo publikuoti kažkur kitur. Jei tai pranešimas spaudai, tai greičiausiai jis jau atsirado tos įmonės naujienų skyrelyje, tada Facebook paskyroje, LinkedIn ir dar keliuose nemokamuose straipsnių kataloguose. Kaip Google vertina tokį turinį?
Apie 30 proc. viso turinio internete nėra unikalus. Google tai toleruoja, tačiau persistengus mažina tokiame turinyje esančių išeinančių nuorodų vertę. Liaudiškai tariant, 10 puslapių su tuo pačiu tekstu – nieko tokio, bet 20 – jau per daug ir gali būti pasekmių…
Svarbiausia nepersistiegti. Apie tai turi žinoti ir straipsnių katalogų savininkai, kurie rūpinasi, kad turinys būtų tinkamas. Kaip patikrinti, ar straipsnių kataloge yra daug kopijuoto – neunikalaus turinio?
Labai paprastai.
Atsidarykite 6 skirtingų temų straipsnius.
Nukopijuokite po sakinį iš straipsnio ir įkelkite į Google paiešką tarp kabučių.
Patikrinkite, ar rado tikslių atitikmenų kituose puslapiuose.
Jei 2 straipsniai iš 6 yra neunikalūs ir buvo publikuoti kažkur kitur – viskas gerai. Tai tie minėtieji 30 proc. kopijuoto turinio. Jei kopijuotų straipsnių yra daugiau, deja, toks katalogas nesirūpina turinio unikalumu ir daug vertės neduoda.
DA ir PA reitingai – nepatikimi
MOZ sukurti DA ir PA reitingai sunkiai parodo straipsnių katalogo naudą. Dažnai puslapis tampa straipsnių katalogu vien dėl to, kad pasibaigus domeno galiojimui ir senajam šeimininkui jį apleidus, tuoj pat yra nuperkamas dėl aukšto DA ir padaromas straipsnių katalogu. Taip SEO agentūroms lengviau įrodyti, kad tai geras puslapis – su aukštu DA.
Kitas reikalas – aukštą DA išlaikyti ilgiau nei metus. Po metų paprastai toks katalogas DA praranda. Nuo 35 krenta iki 15 ar 19. Viskas, toks straipsnių katalogas automatiškai tampa nebepatrauklus? Net jei per metus buvo publikuoti keli šimtai unikalių straipsnių?.. Keistoka logika. Bet ką padarysi, kai DA taip užvaldęs visų SEO rinkos dalyvių sąmonę.
Pasižiūrėkite ir atgalines nuorodas. Jos dažniausiai yra iš spaminių komentarų kituose bloguose, automatiškai sugeneruotų puslapių, kurių savininkai nespėja „disavowinti“. Tai nekokybiškos nuorodos, kurios fiksuojamos net kelis mėnesius po išėmimo. Dėl to tai ne itin patikimas reitingo įrodymas. Bet apie tai – atskira diskusija kitam straipsniui.
Turinio atnaujinimo dažnis
Idealiausias turinio atnaujinimo dažnis tokiame straipsnių kataloge – po 3-5 straipsnius per savaitę. Pakankamas ar patenkinamas dažnis – bent 4-5 straipsniai per mėnesį. Mažiau straipsnių? Laikykite tokį katalogą apleistu. Tokių reiktų vengti, nes ten, kur turinys neatnaujinamas, Google robotai nenori dažnai lankytis. Neatnaujinami puslapiai visada gaudavo prastesnius reitingus. Dėl to svarbu išsirinkti katalogus, kurie yra veikiantys, o ne galbūt mirę.
Google Ads reklama – geruose kataloguose
Jei Google Ads reklama yra kataloge – jis prižiūrimas, rūpinamasi jo turiniu ar net lankomumu. Kitaip iš Google Ads uždirbti nėra daug šansų. Toks katalogas per metus surenka keliolika ar net keliasdešimt eurų pajamų, o tai reiškia, kad savininkas gali padengti domeno atnaujinimo ir hostingo mokesčius ar net užpirkti SEO straipsnių kituose kataloguose. Jei katalogas Google Ads neturi, jo turinio dažnis yra mažas, gali būti, kad jis jau mažiau nei po metų išnyks kartu su visu turiniu. Jei publikuojate unikalų straipsnį, tai gali būti neverta jūsų laiko ir pinigų.
Sumaišyti lietuviški ir angliški straipsniai
Kai kurie katalogai publikuoja straipsnius įvairiomis kalbomis. Tai nėra itin gerai, nes paprastai Google nustato, kokiai rinkai katalogas skirtas. Jei jis skirtas Lietuvai, vargu, ar straipsnyje norvegų kalba esanti nuoroda duos norimą rezultatą. Be to, tai neduoda papildomų pliusų puslapio reputacijai.
Aiški tematika – didelis pliusas
Labai didelis pliusas yra tada, kai straipsnių katalogas turi aiškią tematiką. Jų paprastai nėra itin daug, populiariausios:
Automobiliai ir transportas;
Finansai;
Mada ir stilius, moteriškos temos;
Namai, statyba, interjeras;
Verslas;
Technologijos ir technika;
Pramogos ir laisvalaikis;
Medicina, sveikas gyvenimo būdas, grožis.
Jei surandate katalogą, kuris yra gana aiškiai tematiškai apibrėžtas, nuoroda automatiškai gauna didesnę vertę, nes straipsnis publikuojamas susijusio turinio svetainėje.
Patarimų galima žerti ir dar daugiau, nes SEO įtakos turi dar ne vienas veiksnys. Svarbu, kad straipsnių katalogas būtų veikiantis ir nerodytų jokių PHP klaidų, o nuorodos būtų „dofollow“.
Kaip atrodo toks straipsnių katalogas? Štai trys pavyzdžiai:
Facebook reklama ir jos galimybės plečiasi kiekvieną dieną. Asmenys, kurie turi savo elektronines prekybos platformas, puikiai supranta, kad šios socialinės platformos reklamos galimybės yra beribės. Paprasčiausiai labai svarbu kuo daugiau domėtis, sekti inovacijas ir atsiradus galimybėms jas kuo efektyviau pritaikyti. Suprantama, kad be specialisto viskas yra labai sunku, kadangi verslo išlaikymas reikalauja daug laiko sąnaudų, tad daugeliui paprasčiausiai nebelieka ūpo domėtis ir socialinio tinklo galimybėmis. Tokiu atveju svarbu susirasti profesionalą.
Žinoma, net ir dirbant su specialistu naudinga pačiam minimaliai žinoti – kaip veikia facebook ir kokias reklamas galima pasirinkti efektyvesniam verslo puoselėjimui.
Žemiau pateiksime tris pagrindines kampanijas, kurios efektyviausios turintiems elektronines prekybos vietas.
Žinomumo kampanijos
Žinomumo kampanijos yra orientuotos į tam tikro verslo plėtrą, taip pat skatina verslo vardo žinomumą, reputaciją. Kuo efektyviau puslapis reklamuojamas ir kuo tinkamesnė strategija yra pasirenkama – tuo daugiau žmonių susipažins su Jūsų pasiūlymais.
Prekės ženklo žinomumas gali vykti dvejomis kryptimis:
Brand awareness arba prekės ženklo žinomumo kampanijos. Nusistačius žmonių kategoriją, kuriai gali būti svarbus Jūsų pasiūlymai – jie pamatys reklamą. Didelė tikimybė, kad reguliariai rodoma reklama paskatins plačiau pasidomėti arba net įsigyti konkrečią prekę arba paslaugą.
Reach arba pasiekiamumo kampanijos. Šios reklamos tikslas yra parodyti Jūsų užsakytą reklamą kuo didesniam žmonių skaičiui. Patogumo dėlei nusistatomas konkretus laiko tarpas per kurį konkretus žmonių skaičius pamato Jūsų reklama.
Taigi, vienu atveju reklama gali būti rodoma tik po kartą skirtingiems asmenims, o kitu atveju – tiems patiems asmenims daugelį kartų. Pirmasis variantas atrodo stabilesnis ir efektyvesnis, kadangi žmogus matymas reguliariai tą pačią informaciją galiausiai ją įsimena. Žinoma, pasiekiamumo kampanijos taip pat naudingos, kadangi išlieka galimybė, jog jūsų reklama pasieks ir tikslinius klientus, kuriems užteks kartą ją pamatyti, kad susidomėtų. Jeigu, visgi, galite investuoti tik į vieną kampaniją – brand awareness atspirks greičiau.
Rinkimosi kampanijos
Facebook stengiasi padėti verslininkams ne tik sudominti klientus reklama, tačiau ir paskatinti juos plačiau pasidomėti pasiūlymais, dar geriau – parašyti. Pradėjus asmeninį kontaktą su klientu, didelė tikimybė, kad gausite jo dėmesį ilgam laikui.
Traffic arba srauto kampanijos. Sukūrę reklamą galite nustatyti, kad greta jos esanti informacija nukreiptų lankytoją į jūsų elektroninę prekybos erdvę. Veikimo principas gana panašus kaip ir Google AdWords, tad klientas apsilankys jūsų puslapyje. O ką jam galite pasiūlyti tada? Ypač efektyviai veikia nuolaidų bei akcijų pasiūlymai. Tokiu atveju facebook naršytojai bus suinteresuoti spausti ant jūsų internetinės parduotuvės nuorodos.
Engagement arba susidomėjimo kampanijos. Paprasta reklama, kurios tikslas, jog konkreti Jūsų reklama būtų paprasčiausiai labiau matoma žmonėms, kad ji pasiektų kuo daugiau vartotojų ir paprasčiausiai nepasimestų kitų facebook reklamų gausoje. Susidomėjimo pateikimas taip pat gali skatinti padidinti like skaičių ant Jūsų puslapio. Galiausiai, renginių viešinimas dar vienas efektyvus būdas skatinantis susidomėjimą. Renginiuose būtinai leiskite žmonėms pasižymėti ar jie dalyvaus Jūsų renginyje, kadangi tai skatina sklaidą.
App instals arba programėlių diegimo kampanijos. Jeigu turite savo prekybos vietos programėlę – tokiu atveju reikia kurti specializuotus skelbimus, kuriuose raginama ją atsisiųsti.
Video views arba vaizdo įrašų peržiūrų kampanijos. Dar viena galimybė, tačiau nelabai efektyvi. Vaizdo įrašų kampanija neduoda daug naudos, o investicijų reikalauja.
Lead generations arba potencialių klientų generavimo kampanijos. Ši reklamos kampanija visai naudinga, kadangi ja pasinaudojus galėsite pasikviesti naršytojus registruotojai nuolaidai be gauti kitą aktualią info, kuri duos naudos ir naršytojui, ir tuo pačiu verslininkui, kuris užmegs santykius su vartotoju.
Konversijų kampanijos
Galima drąsiai sakyti, kad konversijos nulemia verslo ateitį, tad tinkamai pasirinktos kampanijos garantuoja sėkmę bei naujų klientų pritraukimą. Svarbiausia ne tik tai, kad klientai užsuktų į jūsų internetinę parduotuvę, tačiau kad realiai ten imtųsi konkrečių veiksmų.
Conversions arba konversijų kampanija. Šio tipo kampanija leis stebėti ką konkrečiai naršytojai veikia Jūsų elektroninėje prekybos vietoje ir tuo pačiu įvertinus dažniausius jų įpročius pasiūlyti atitinkamus veiklas, kurios galėtų paskatinti pirkti.
Product catalog sales arba produktų katalogo pardavimų kampanija. Tai galimybė prekiauti pačiame facebook neturint elektroninės prekybos platformos. Galima nusistatyti auditoriją, kuri labiausiai turėtų domėtis Jūsų pasiūlymu.
Store visits arba apsilankymų parduotuvėje kampanija. Labai patogi verslo platforma. Facebook žmonės pamato konkrečias prekes, kurios domina ir tuo pačiu gauna išsamią info – kur arčiausiai galima įsigyti reikalingą prekę, kad galėtų ją apžiūrėt. Tai labai geras pasirinkimas tiems, kurie turi ne tik elektroninę, tačiau ir fizinę parduotuvę.
Skirtingos reklamos padeda pasiekti ir skirtingus rezultatus. Visgi, svarbiausia, kad galimybių daug ir kiekvienas asmuo pagal savo poreikius bei įvertinęs tinkamiausios reklamos galimybes gali pasirinkti tai, kas labiausiai naudinga jo verslui.
Neseniai susidūrėme su nauju terminu – VSO – Vertical Search Optimisation. Kas tai? Ir jei jau kalbama apie optimizaciją, tai tikriausiai yra ir paslauga šalia SEO optimizacijos? Užsienyje taip, pas mus Lietuvoje – dar ne, nors pirmųjų ženklų jau yra.
Horizontali paieška – kai ieškoma to pačio formato turinyje. Pavyzdžiui, tradicinė Google paieška ieško tekstiniuose puslapiuose. Įvedate raktinį ir ieškote jo atitikmens tarp kitų žodžių.
Vertikali paieška – kai ieškoma tarp kelių formatų turinio: video, nuotraukų, žemėlapių ir t.t.
Tikriausiai pastebėjote, kad Google turi tam tikrus polapius savo paieškos rezultatuose?
Lietuviškoje versijoje galima to paties rezultato ieškoti ne tik tarp reguliarių puslapių, bet ir tarp paveikslėlių, naujienų portalų, vaizdo įrašų, knygų (jas iš karto siūloma įsigyti per Google Books parduotuvę), žemėlapių. Užsienyje galima ieškoti ir tik tarp patentų, taip pat tarp skrydžių ir net asmeninių puslapių lankymo sąrašų (Personal). Tokiu būdu įvedę vien raktažodį, gaunate rezultatus iš kelių sričių.
Vertikalios paieškos optimizavimas – specifinė paslauga. Tie patys SEO ir rinkodaros specialistai stengiasi, kad puslapį rastų ne tik pagrindinėje paieškoje, o visose formatuose. Tai reiškia, kad vienu metu dirbama su keliais paieškos mechanizmais.
Iki šiol Lietuvoje daug dėmesio buvo kreipta vietinei paieškai – žemėlapiams. Su iliustracijomis daug ir specialiai nedirbama – juk pavogs…
Video klipų paieška irgi lietuviai nelabai naudojasi – eina tiesiai į Youtube, kuris, beje, priklauso Google. Keista, nes tai antras pagal dydį socialinis tinklas ir vaizdo klipų paieška. Knygose esančių citatų ieško tik studentai
Norint ten patekti, reikia dirbti keliais frontais ir optimizuoti taip, kad rezultatai būtų randami per visus kanalus, o ne tik vieną iš jų. Paslauga apima kelių elementų optimizavimą. Jos Lietuvoje kol kas niekas neteikia arba bent jau taip neįvardina. Taurusmedia.lt vadovas Mantas šioje paslaugoje mato itin didelį potencialą.
„Dabartinis paieškos vartotojas nori naudotis išmaniuoju telefonu, todėl jam svarbu, kad informacija nuolatos būtų atnaujinama ir šviežia, taip pat ir įvairi. Vertikalios paieškos optimizavimas netrukus bus reikalingas visoms įmonėms“, – įsitikinę pašnekovas.
SEO tikrai nemirs. VSO bus tik papildoma paslauga. Tai daugiau, nei akivaizdu. Klausimas tik kada ji ateis į mūsų mažą šalį?..
Verslininkai dažniausiai yra inovatyvūs žmonės, tad jie koja kojon keliauja su technologijomis bei ieško moderniausių būdų tobulinti savo verslą. Interneto paslaugos verslui yra tarsi kvėpavimas, kadangi kiekvienas, kuris ieško kaip būti žinomesniu ir kaip greitai ir patogiai komunikuoti – naudojasi interneto paslaugomis.
Ieškodami interneto tiekėjo verslui neskubėkite, kadangi reikia apgalvoti daug smulkmenų. Svarbiausia, kiek žmonių naudosis internetu. Juk norisi užtikrinti kokybišką greitį, kuris atitiks darbuotojų poreikius ir netrukdys jiems greitai bei sėkmingai dirbti. Viskas įmanoma įvertinus ir atradus geriausius iš geriausių.
Šviesolaidis internetas – geriausias pasirinkimas?
Šiuo metu galima atrasti skirtingą interneto tipų pasirinkimą.
Tai nėra vienintelis kriterijus, kurį reikia įvertinti. Ieškant geriausio interneto verslui atsižvelkite į daugelį smulkmenų. Dar geriau – kreipkitės į konsultantus, kurie nemokamai pataria ne tik dėl interneto plano, tačiau ir tiekėjo pasirinkimo.
Internetas kartu su įranga. Taupykite
Jeigu norite, kad vienu metu prie interneto būtų prijungti keli prietaisai – tokiu atveju įsigykite maršrutizatorių, kuris skleidžia interneto bangas po visus namus. Tokiu atveju sėkmingai prijungsite ne tik kompiuterį, tačiau ir telefoną bei planšetinį kompiuterį.
Žinoma, tokiu atveju Jums reikalingas maršrutizatorius. Visada galima jį įsigyti įprastuose prekybos centruose, kur prekiaujama tokia produkcija, tačiau kita, kiek paprastesnė alternatyva, yra kreiptis į tiekėjus, kurių paslaugomis planuojate naudotis. Jie gali pasiūlyti pirkimą bei nuomą. Pasirinkdami maršrutizatorių iš tiekėjų tuo pačiu galite jį gauti mažesne kaina. Tai labai paprastas ir patogus būdas sutaupyti.
Tuo pačiu pigiau galiausiai gaunasi pirkti, o ne nuomoti, kadangi pasibaigus paslaugų galiojimo sutarčiai galiausiai būsite išsipirkę įrangą ir sumokėję mažiau ar tiek pat kiek kainuotų mėnesinė maršrutizatoriaus nuoma.
Interneto tiekėjo pasirinkimas verslui
Jeigu ieškote interneto verslui – labai svarbu pasirinkti greitą internetą, kuris skleistų savo bangas Wi-fipagalba. Tokiu atveju visi biure prie kompiuterių sėdintys asmenys galės patogiai naudotis paslaugomis ir tuo pačiu nesukti galvos dėl lėto darbų atlikimo. Juk kiekvienas dirbantis su kompiuteriu patvirtintų, kad greitas internetas dažnai lemia ne tik darbo efektyvumą, tačiau ir kokybę.
Kiekvienas turintis savo verslą žino, koks svarbus internetas prisidedantis prie verslo funkcionavimo. Kad ir kaip kai kurie gali norėti gyventi be virtualaus pasaulio, tačiau čia verda verslas, kuris gali padėti pasirinkti aukštumas.
Norint greitai ir paprastai surasti labiausiai Jums tinkamą interneto tiekėją rekomenduojame kreiptis į atsakingus asmenis, kurie teikia nemokamas konsultacijas ir padeda rasti tai, kas Jums labiausiai tinka. Juk svarbu rasti ne tik gerą interneto tiekėją, tačiau ir konkrečiai Jums tinkamą planą.
Jeigu neapsisprendžiate į kokius specialistus kreiptis dėl tinklapio sukūrimo, tai pirmiausia derėtų įsitikinti, kad darbų atlikimui skirtas biudžetas bus pakankamas. Ne visiems svetainių kūrimas atsieina vos kelias dešimtis eurų. Yra tokių klientų, kurie išleidžia net ir milijonines sumas. Viskas priklauso nuo projekto dydžio. Vargu ar kurie nors specialistai galės jums pateikti kainą nežinodami ką reikės daryti. Būtent dėl to reikėtų itin kruopščiai pateikti visą svarbiausią informaciją, jog specialistai žinotų ko iš jų tikitės. Paslaugų kainą specialistai gali įvardinti tik tuomet, kai jie sužino su kokiais darbais teks susidurti. Tad, kokią informaciją turėtumėte pateikti specialistams, jog jiems nekiltų kažkokių neaiškumų?
Terminas. Užsakant svetainių kūrimo paslaugas, labiausiai verta akcentuoti darbų atlikimo laikotarpį. Jūs turite nurodyti kokią konkrečią dieną svetainė jau turi veikti. Tada specialistai peržiūrės savo darbų grafikus ir galės patikslinti ar iki sutartos dienos jie galės atlikti jūsų užsakymą. Žinoma, terminas turi būti pateikiamas kartu su informacija, kuri apibendrina tinklapio struktūrą. Logiška, kad stambių interneto svetainių sukūrimas pareikalauja daugiau laiko. Tačiau terminą akcentuoti reikia dėl to, kad kartais ir jis daro didžiulę įtaką paslaugų kainai. Matote, jeigu jūs patys tik tarpininkaujate svetainių kūrime ir turite kažkokį projektą pristatyti konkrečią dieną, tuomet specialistai gali pareikalauti didesnės sumos, jeigu bus aiškiai matoma, kad toks projektas nebus įgyvendinamas pagal standartinį laiką. Specialistams teks dirbti daugiau valandų per dieną, o už tai jūs turėsite mokėti didesnę sumą.
Be termino jums reikės konkrečiai įvardinti visas pageidaujamas svetainės funkcijas. Jokiu būdu nenuslėpkite net menkiausių smulkmenų, nes jų įgyvendinimas paskui pareikalaus papildomos sumos. Trumpai tariant, jeigu puslapių kūrimas užsakomas nurodant pagrindines funkcijas, tai darbų pabaigoje klientas nebegali įterpti jokių naujų, nes jų sukūrimas nebuvo įtrauktas į darbų sąrašą. Supraskite, kiekvienas papildomas darbas atliekamas už papildomą sumą, jeigu apie tai nieko nebuvo pranešta prieš sudarant paslaugų sutartį. Tiesiog turėtumėte žinoti, kad specialistai atliks tuos darbus, kuriuos būsite įvardiję pačioje pradžioje.