Tag Archives: darbuotojai

Darbuotojų motyvacijos strategija Lietuvoje

motyvacijos strategijosĮvairiose įmonėse dirbau daugiau nei 10 metų, tad esu šiek tiek susipažinęs su verslo valdymu ir motyvacijos strategijomis. Norėčiau pasidalinti savo mintimis.

  1. Darbuotojų įsitraukimas. Kai darbuotojas mato, jog gali prisidėti prie įmonės valdymo ir kilimo – tai nusveria viską, kartais net pinigus. Kuo didesnis darbuotojų įsitraukimas, tuo lojalesni jie savo įmonei. Pagalvokime logiškai – jei matote, kad jūs galite prisidėti prie įmonės sėkmės savo įžvalgomis, patarimais, į darbą eisite su dideliu noru ir užsidegimu, o tai automatiškai atsilieps ir produktyvumui. Kaip tai atrodo realiai? Kas mėnesį gali būti organizuojami susirinkimai, kurių metu kalba darbuotojai, o ne vadovai. Vadovai taip pat pabrėžia, kad tam tikras jų sprendimas buvo padarytas atsižvelgiant į konkretaus darbuotojo nuomonę. Nesvarbu, kad idėjos sklando ore, ir direktorius buvo tokios pat nuomonės…
  2. Tikslų nustatymas. Koks yra jūsų dabartinės įmonės tikslas? Kokie skyriaus tikslai? Atsakysite, kad uždirbti daugiau pinigų savininkams. Bet čia juk visų įmonių tikslas. Na, išskyrus tų, kurios skirtos PVM machinacijoms ar pinigams plauti… Aiškus tikslų nustatymas yra didelė motyvacija. Pavyzdžiui, „per mėnesį pakelti pardavimus 5%” yra kur kas aiškesnis tikslas, nei „uždirbti daugiau pinigų”. Aišku, tikslai gali būti skirstomi ir konkretiems darbuotojams. Pavyzdžiui programuotojas Jonas turi tikslą savo duotas užduoti atlikti 20% greičiau, nei duoti terminai. Paprastas tikslas, kurį nesunku įgyvendinti. Čia daromos didelės klaidos, kurios sumažina darbuotojų motyvaciją, kai tikslai yra iškeliami nerealūs, arba jie priklauso nuo kitos komandos darbo. Pardavėjas paslaugą parduos, bet aptarnavimo skyrius nesusitvarkys su padidėjusiu darbo srautu, ir viskas – tikslai, keliami pardavėjams tampa nerealūs, be to gimdo tam tikrą įtampą, kuri darbe visada kenkia. Taigi, vadovybė ir patys darbuotojai turėtų nusistatyti tikslus, kurių įmanoma pasiekti.
  3. Atlygis. Keista, bet pinigai paprastai būna tik trečioje vietoje, o kartais dar žemiau motyvacijos priemonių sąrašuose. Tai tikra tiesa, nes yra tekę matyti tokių situacijų, kai dvigubai didesnė alga, nei rinkos vidurkis nemotyvuoja nė trupučio… Alga yra tik vienas iš atlygio būdų, kuriuo atsilyginama už darbą tą mėnesį. Yra ir kitų būdų, kurie gali būti glaudžiai susiję su prieš tai pateiktomis abiejomis motyvacijos strategijomis. Darbuotojas už savo indėlį į kompanijos valdymą ir vystymą neatsisakytų gauti atlygį. Tai bus 100 litų už pasiūlytą naujos paslaugos idėją, ar apmokėtas boulingo vakarėlis su kitais kolegomis (taip pat maistas ir gėrimai) – nėra labai svarbu. Svarbu, kad visi žinotų, jog už gerą pasirodymą bet kuriuo atveju bus atlygis. Už tikslų įgyvendinimą – taip pat. Tie darbuotojai, kurie nuolatos įgyvendina duotus tikslus be abejonės turi būti apdovanoti. Vėl gi, tai bus piniginė išraiška, ar kažkokia kitokia forma nėra labai svarbu. Šioje vietoje daroma didžiausia klaida yra per menkas atlygis, o taip pat „popierinis“ apdovanojimas, kuris realiai nieko nereiškia – diplomas, liudijantis, kad šis žmogus ar komanda įvykdė nustatytus tikslus. Rėmelių kaina visada vienoda – 20 litų, o tokia „garbė“ yra aktuali tik labai nedaugeliui komandos narių, nes realiai nei į litus, nei į korporatyvines pramogas jų nepaversi…
  4. Komandos dalis. Viena iš svarbiausių motyvacijos strategijų po pinigų ir apdovanojimų yra buvimas tam tikros bendruomenės dalimi, darbas su profesionalais, galimybė tobulėti. Ši strategija yra dažnai taikoma naujiems darbuotojams, kurie ateina į įmonę ir pradeda dirbti su senais komandos nariais. Iš pirmo žvilgsnio minėtieji „popieriniai“ apdovanojimai čia gali suveikti, bet palaipsniui tas susižavėjimo šūksnis „Vau!..” gali tapti panašus į paprasčiausią lojimą „au, au, au…“ – kas iš to, kad tu dirbi seniau ir esi profas? Aš jaunas, energingas ir ne ką už tave prastesnis… Čia personalo vadyba yra labai svarbi, nes buvimas profesionalų komandos dalimi turi būti tinkamai išnaudojamas. Priešingu atveju, pasirinkta strategija sukuria nereikalingą ir nuolatinę įtampą, kuri baigiasi ne tik neproduktyvumu, bet ir specialistų praradimu.
  5. Socialus verslas. Dirbdamas vienoje pusiau tarptautinėje įmonėje jaučiau, kad prisidedu prie kažko aukštesnio, nei paprastas pinigų kalimas. Prisidėjau prie rinkos edukavimo proceso, prie naujų darbo vietų sukūrimo, prie Lietuvos garsinimo tarptautiniuose vandenyse. Tai socialinis momentas, kuris yra labai svarbus ne tiek pačiam darbuotojui, kiek jo aplinkai, nes per socialaus verslo prizmę galima sukurti itin palankų įmonės įvaizdį. Paklauskite savęs tokio klausimo: kodėl daugybė įmonių dalyvauja pavasarinėse talkose? Kodėl kai kurie kolegos eina į mokyklą ir vaikams pasakoja apie savo darbą, specialybę? Kodėl įmonė remia tam tikras organizacijas, renginius? Ne visada vien tik dėl pardavimų skatinimo, ar prekės ženklo populiarinimo… Darbas įmonėje, kuriai rūpi visuomenėje vykstantys procesai yra malonesnis, nei „pirk-parduok ir eik namo“ tipo įmonėje.

Užsienio spauda pažymi dar vieną strategiją, kuri veikia – tam tikrų motyvuojančių faktų kalimas į darbuotojų galvas. Bijau, kad lietuviams šis principas nėra tinkamas, nes tai gali tapti savotiška prievarta. Kaip darbuotojas, atsisakyčiau skaityti įvairių kyosakių ar net bransonų knygas, kurios turėtų įkvėpti ir motyvuoti. Tai asmeninė erdvė, į kurią darbdaviui lįsti yra pavojinga. Bent jau nuo nihilizmo kenčiančioje Lietuvoje.

Darbo skelbimai internete

darbasDarbas yra svarbus kiekvieno žmogaus gyvenimo dalis. Tai, kaip jį suvokiame – kitas klausimas, nors didžiosios daugumos suaugusių žmonių mintyse darbas asocijuojasi su biuru, kabinetu, kolegomis, kalėdiniu vakarėliu, pasitarimais ir samdoma valytoja. Kiti įsivaizduoja jį namie, parke, sode, palinkę prie kompiuterio su alaus bokalu ir musėmis aplink galvą. Darbas lieka darbu, jei jis daromas gerai ir kokybiškai. Tai tikro specialisto bruožas, kurį vertina bet kuris darbdavys.

Tam tikros srities specialistams darbo skelbimai yra savotiška atrakcija. Vis knieti pabandyti kandidatuoti į vieną ar kitą poziciją, nusiųsti savo CV. Pakviesti į pokalbį specialistai aiškiai išsako savo pageidavimus, net jei šiuo metu ir turi darbovietę.

Darbo skelbimai internete dažniausiai publikuojami kelių rūšių puslapiuose:

  1. Skelbimų portalai;
  2. CV portalai;
  3. Darbo atrankos agentūrų puslapiai;
  4. Įmonės puslapiai (skyrelis „Karjera“ arba „Siūlome darbą“);
  5. Socialiniai tinklai (Facebook, LinkedIn, Google+);
  6. Specialistus vienijančios reklamos svetainės (pvz. Versliukai.lt, DirbaLaisvai.lt, Telo.lt* ir t.t.);
  7. Bendrinės ir nišinės virtualios bendruomenės ir forumai;
  8. Papildomo darbo skelbimų portalai;
  9. Lietuvos Darbo Biržos svetainė;
  10. Valstybinių institucijų konkursai tam tikroms valdininko pareigoms užimti.

Pasirinkimų tikrai daug visiems gyvenimo atvejams, todėl išsirinkti tinkamus darbo pasiūlymus nėra labai sudėtinga. Jau dabar žinote, kur jų ieškoti.

Darbo pasiūlymai ir norimi kandidatų profesionalumo kriterijai automatiškai padiktuoja, kuriuos šaltinius naudoti. Pavyzdžiui, jei įmonė ieško tam tikros atstovybės vadovo Lietuvoje, vargu, ar tokį skelbimą išvysite skelbimų puslapyje, ar papildomo darbo srityje. Čia pirmu smuiku gros populiariausi CV portalai ir socialiniai tinklai, o ypač LinkedIN, kuriame yra gana nemažai tarptautinės darbo patirties turinčių darbuotojų. Iš kitos pusės, darbas kirpėjai ar vestuvių fotografui nebus siūlomas per CV portalus, o stengiamasi atkreipti tam tikrų bendruomenių dėmesį, paskelbti apie tai Facebooke, nevengiant ir specialistų reklaminių puslapių.

Kur jums tinkami darbo skelbimai patalpinti? Visur, tik reikia investuoti šiek tiek savo brangaus laiko, ir tas svajonių darbas bus jūsų. Paieška naudotis juk mokate.

* Telo.lt yra naujausias specialistų reklamos tinklapis, kuriame gali registruotis tam tikrų sričių specialistai ir patys nemokamai skelbti apie ieškomus kolegas ir specialistus.

Patarimai prieš įsigyjant biuro baldus

biuro baldaiĮrengti biurą gali atrodyti misija neįmanoma. Reikia gerai apgalvoti baldus ir įrangą, skirtus jūsų biuro erdvei. Tinkami biuro baldai ne tik sukuria malonią darbo atmosferą, bet ir padidina darbuotojų produktyvumą bei sukuria gerą pirmą įspūdį. Be abejonės, išsirinkti tinkamus biuro baldus yra svarbus darbas. Taigi, keletas patarimų, kurie padės jums rasti tinkamus baldus biurui.

Išstudijuokite biuro erdvę. Kokią erdvę užima jūsų biuras? Didesniame biure galima skirti daugiau vietos įvairiai įrangai ir dokumentų saugojimui. Tokiu atveju be stalų, galima įsigyti ir papildomų lentynų bei spintelių. Tuo tarpu mažesniame plote spintas ir lentynas reikės įkomponuoti į stalus, kad kiek įmanoma sumažinti baldų skaičių.

Nustatykite laiką baldų gamybai. Įrengiant biurą labai svarbu, kad nenukentėtų įprasta biuro dienotvarkė. Jei priimami nauji darbuotojai, jiems nauja darbo vieta reikalinga kuo greičiau. Baldų rinkinį naujai darbo vietai galima užsakyti įmonėje reikejovakar.lt, teikiančioje skubios biuro baldų gamybos paslaugą. Užsakę naujus ar papildomus baldus, jau po 1-3 dienų turėsite kokybiškus ir jūsų ofisui pritaikytus baldus: reikejovakar.lt baldus gamina iš ruošinių, kuriuos, taupydami jūsų laiką, operatyviai sumontuoja.

Apsvarstykite kokie ofiso baldai reikalingi. Koks jūsų biuro veiklos profilis? Ar daugiausiai laiko dirbama kompiuteriu, ar aptarnaujami klientai? O gal jūsų verslas paremtas dokumentų ruošimu ir tvarkymu? Kiekvieno biuro poreikiai yra unikalūs, todėl ir baldų deriniai yra individualūs. Kompanija reikejovakar.lt per 1-3 dienas pagamins individualios pritaikytus biuro stalus – su papildoma erdve kompiuteriui, standartinius stalus ar papildomomis stalčių dėžėmis stalams – ir kitus biuro baldus – spintas, lentynas.

Pasikonsultuokite su darbuotojais ir specialistais. Jei vis dar nežinote, kokie biuro baldai reikalingiausi, paklauskite savo darbuotojų. Nepamirškite, jie biure praleidžia visą dieną, tad žino, kas yra būtina. Jie jums pasakys, kokių baldų jiems labiausiai trūksta. Taip pat pasikonsultuokite su specialistais. Reikejovakar.lt ne tik greitai – per 1-3 dienas – pagamins baldus jūsų biurui, bet, remdamiesi darbo patirtimi, patars, kokie baldai biurui yra skubiausiai reikalingi.

Na, o jei įrengę biurą pastebėjote, jog trūksta stalo ar kitokių biuro baldų, reikejovakar.lt operatyviai pagamins papildomus baldus jūsų biurui ir jums nereikės laukti keleto savaičių, kol jie bus sumontuoti. Jau praėjus 1-3 dienoms po užsakymo turėsite kokybiškus, patvarius ir gražius biuro baldus.

Verslo dovanos ir reklaminiai suvenyrai

Šiandieniniame verslo pasaulyje dovanos yra neatsiejama gerų verslo santykių dalis. Tai būdas, padedantis palaikyti bei gerinti tarpusavio santykius.

Dovanos – visada maloni staigmena įvairių akcijų, parodų, mugių, labdaros renginių metu. Jos paprastai dalinamos klientams, potencialiems pirkėjams dideliais kiekiais. Tai gali būti įvairūs mieli daiktai, kurie skatina ne tik žmonių domėjimąsi pačia akcija, bet ir produkcija, įmone, drauge tai puiki reklama, kuri didina pardavimus.

Verslo dovanos – gera dovana lojaliems užsakovams, įmonės partneriams, geriems darbuotojams. Galima dovanoti šratinukus, darbo kalendorius, kvepiančius pakabukus automobiliams, firminius šokoladukus, padėkliukus kavos puodeliams, kilimėlius kompiuterio pelei, firminius maišelius, dėžutes, firminius degtukus, užrašines, puodelius su firmos ženklu, nestandartines dovanas. Solidžios dovanos teikiamos ypač svarbiems klientams bei verslo partneriams.

Verslo partneriams, su kuriais bendraujama ilgą laiką, galima dovanoti gerų alkoholinių gėrimų, saldumynų, odos, stiklo, keramikos, metalo dirbinių. Asmeninių daiktų – marškinių, parfumerijos, kepurių, kojinių dovanoti nepriimta. Tik kaklaraištis gali būti priskiriamas prie suvenyrų.

Brangenybes, antikvarinius daiktus galima dovanoti didelėms firmoms ir tik ypatingomis progomis, pavyzdžiui, švenčiant kokį nors jubiliejų. Paprastų smulkių dovanėlių, kurios tiktų nuolatiniams klientams, tokių kaip tušinukai, puodeliai, laikrodžiai, raktų pakabukai įsigyti tikrai nėra problema. Tačiau žmogus jausis žymiai labiau pamalonintas, jei padovanosite dovaną, atspindinčią jo pomėgius, jo asmenybę.

Visai kas kita – dovanos kitų šalių verslininkams. Jos turėtų būti susijusios su mūsų krašto kultūra ir papročiais. Tai gali būti žymaus dailininko paveikslas, nedidelė skulptūrėlė, keramikos dirbinys, vertinga knyga ir pan. Ant dovanos esantis firmos ženklas neturėtų būti didelis, kad neatrodytų kaip rėksminga reklama.

Nepagarbos ir nemandagumo ženklas būtų, jei tokia pat dovana būtų apdovanoti firmos prezidentas ir kiti darbuotojai – atrodys, kad negerbiate firmos vadovo. Ypač jautriai į tai reaguotų japonai, kinai, korėjiečiai.

Verslo dovanos verslo pasaulyje teikiamos laikantis nerašytų taisyklių, tad atkreipkite dėmesį:

  • Laikas: šalies ir asmeninės šventės, paaukštinimai, išėjimas į pensiją, paskatinimas. Netinkamas laikas, kai kalbate apie svarbų sandorį arba laukiate potencialaus kliento apsisprendimo – tai gali būti palaikyta spaudimu.
  • Vertė: dalis įmonių nustato, kokios vertės verslo dovanas teiks. Kad pernelyg neišlaidautų ir neįpareigotų gavėjo.
  • Etiketas: įsitikinkite, kad gavėjo bendrovė leidžia jam priimti dovanas. Kai kurios įmonės, kaip ir institucijos, laikosi griežtos politikos šiuo klausimu. Dovanokite skoningus, aukštos kokybės daiktus, atsižvelkite į kultūrinius skirtumus.

Įmonės logotipai ant dovanos ir reklaminių suvenyrų dedami tik subtilūs, nedideli, kad būtų matomi tik gavėjui, o ne visiems aplinkui.

Verslo dovana dar ne viskas. Tiek pat svarbi ir jos pakuotė, nesvarbu ar tai būtų dėžutė, ar dovanų popierius, kaspinas, viskas turi derėti ir atitikti progą. Įteikiant dovaną būtina pasakyti keletą žodžių, palinkėjimų. Verslo partneriui pakvietus apsilankyti jo namuose, galima nunešti dovanų jo vaikams.