Žyma: Google

Vertikali paieška – kas tai yra?

No Comments
vertikali paieška

Neseniai susidūrėme su nauju terminu – VSO – Vertical Search Optimisation. Kas tai? Ir jei jau kalbama apie optimizaciją, tai tikriausiai yra ir paslauga šalia SEO optimizacijos? Užsienyje taip, pas mus Lietuvoje – dar ne, nors pirmųjų ženklų jau yra.

Horizontali paieška – kai ieškoma to pačio formato turinyje. Pavyzdžiui, tradicinė Google paieška ieško tekstiniuose puslapiuose. Įvedate raktinį ir ieškote jo atitikmens tarp kitų žodžių.

Vertikali paieška – kai ieškoma tarp kelių formatų turinio: video, nuotraukų, žemėlapių ir t.t.

Tikriausiai pastebėjote, kad Google turi tam tikrus polapius savo paieškos rezultatuose?

vertikali paieška

Lietuviškoje versijoje galima to paties rezultato ieškoti ne tik tarp reguliarių puslapių, bet ir tarp paveikslėlių, naujienų portalų, vaizdo įrašų, knygų (jas iš karto siūloma įsigyti per Google Books parduotuvę), žemėlapių. Užsienyje galima ieškoti ir tik tarp patentų, taip pat tarp skrydžių ir net asmeninių puslapių lankymo sąrašų (Personal). Tokiu būdu įvedę vien raktažodį, gaunate rezultatus iš kelių sričių.

Vertikalios paieškos optimizavimas – specifinė paslauga. Tie patys SEO ir rinkodaros specialistai stengiasi, kad puslapį rastų ne tik pagrindinėje paieškoje, o visose formatuose. Tai reiškia, kad vienu metu dirbama su keliais paieškos mechanizmais.

Iki šiol Lietuvoje daug dėmesio buvo kreipta  vietinei paieškai – žemėlapiams. Su iliustracijomis daug ir specialiai nedirbama – juk pavogs…

Video klipų paieška irgi lietuviai nelabai naudojasi – eina tiesiai į Youtube, kuris, beje, priklauso Google. Keista, nes tai antras pagal dydį socialinis tinklas ir vaizdo klipų paieška. Knygose esančių citatų ieško tik studentai

Norint ten patekti, reikia dirbti keliais frontais ir optimizuoti taip, kad rezultatai būtų randami per visus kanalus, o ne tik vieną iš jų. Paslauga apima kelių elementų optimizavimą. Jos Lietuvoje kol kas niekas neteikia arba bent jau taip neįvardina. Taurusmedia.lt vadovas Mantas šioje paslaugoje mato itin didelį potencialą.

„Dabartinis paieškos vartotojas nori naudotis išmaniuoju telefonu, todėl jam svarbu, kad informacija nuolatos būtų atnaujinama ir šviežia, taip pat ir įvairi. Vertikalios paieškos optimizavimas netrukus bus reikalingas visoms įmonėms“, – įsitikinę pašnekovas.

SEO tikrai nemirs. VSO bus tik papildoma paslauga. Tai daugiau, nei akivaizdu. Klausimas tik kada ji ateis į mūsų mažą šalį?..

Paslaugos, kurių galite tikėtis iš SEO specialistų

seo

seoBeveik kiekviename straipsnyje, kuriame iš vieno ar kito aspekto gvildenama SEO tematika, kartojama, jog svarbiausia – svetainės patekimas į kuo aukštesnę vietą paieškos sistemos reitinguose. Pasak SEOaudit specialistų, tarp vietos Google reitinge ir sąvokos „SEO“ negalima dėti absoliučios lygybės, kadangi tai reikštų, jog tai tas pats dalykas. Iš tikrųjų, pateikimas į paieškos sistemų reitingų topus yra ne kas kita, kaip pagrindinis SEO paslaugų rezultatas ir tikslas užsakovų, besikreipiančių į specialistus. O tuo tarpu SEO – procesas, apimantis keletą savarankiškų, tačiau tarpusavyje susijusių paslaugų (darbų), kurias atlikus galima tikėtis kokybiško rezultato. Taigi, kokių (kokios) paslaugų galite prašyti savo SEO specialisto?

SEO konsultacijos gali būti teikiamos tiems savarankiškai norintiems vykdyti SEO veiklą. Tokiu atveju specialistai išanalizuoja konkrečią svetainę, parengia taisytinų dalykų sąrašą ir jų koregavimo veiksmų strategiją. Tai – teoriniai patarimai, ką reikėtų daryti konkrečiu atveju.

Atgalinių nuorodų  plėtimas – veikla, susijusi su nuorodų į užsakovo svetainę platinimu internete. Tai pasiekiama dedant nuorodas į tos pačios veiklos pobūdžio svetaines, forumus, socialinius tinklapius. Taip pat nuorodos, raktinių žodžių pavidalu, vartojamos SEO tekstuose, talpinamuose įvairiuose internetiniuose kanaluose.

SEO tekstai – savo tematika užsakovo rinką pristatantys tekstai, ypatingi tuo, jog juose keletą kartų vardininku linksniu pavartojamas atitinkamas raktažodis. SEO tekstai gali būti talpinami tiek pačioje svetainėje, kaip jos turinys, tiek ir kitose svetainėse, siekiant platinti atgalines nuorodas ir pritraukti klientus.

Socialinių tinklų  rinkodara – tai užsakovo paslaugų ar prekių pristatymas ir populiarinimas socialiniuose tinkluose.

Reputacijos valdymas internete – teigiamos informacijos apie užsakovą populiarinimas ir neigiamos „nustūmimas“ į tolimus užklausos rezultatų puslapius.

Google reklama – norintiems greitos reklamos kampanijos pradžios rekomenduoja naudotis mokamų Google skelbimų paslauga. Nežinantiems kaip tai veikia, SEO specialistai gali padėti.

Tai tik keletas SEO paslaugų. Geri SEO specialistai nuolat reaguoja į pokyčius ir kintančius paieškos sistemos reikalavimus, tad visada yra pasirengę galvoti, ką dar galėtų padaryti, jog jų veiklos rezultatas būtų kokybiškesnis bei pastovesnis.