Informacijos paieškai, persikėlus į virtualią erdvę, tradiciniai informacijos šaltiniai tapo aktualūs tik akademinės visuomenės nariams ir garbingo amžiaus žmonėms, kuriems internetas buvo arba yra sunkiai suvokiamas dalykas. Tuo tarpu, elektroninė prekyba negali pasigirti tokiu staigiu išpopuliarėjimu, tačiau reikia pripažinti, kad kiekvieną dieną jos pozicija tvirtėja.
Kuo vilioja internetinė parduotuvė?
Visų pirma, internetinė parduotuvė žavi tuo, kad pirkėjui nereikia net kojos kelti iš namų, norint įsigyti pageidaujamą daiktą ar užsisakyti paslaugą. Virtualios prekybos paklausą didina ir tai, kad tą pačią prekę galima įsigyti pigiau. Tiesa, atsiradus pirmosioms internetinėms parduotuvėms, buvo baiminamasi, kad mažesnė kaina reiškia prastesnę kokybę, tačiau ilgainiui pirkėjai suvokė, kad draugiškesnes kainas lemia mažesni internetinės parduotuvės išlaikymo kaštai.
Be to, internetinė parduotuvė klientus vilioja ir patogiais atsikaitymo būdais: elektronine bankininkyste, grynaisiais, atsiimant prekę pašte, paštomate ar sumokant kurjeriui, kuris pirkinį atveža iki pat namų durų. Kai kuriose JAV elektroninėse parduotuvėse galima sumokėti ir bitkoinais, tačiau tokios praktikos Lietuvoje dar nėra.
Vakarų Europoje elektroninė prekyba stipriai pažengusi į priekį
Didžiausios šalies internetinės parduotuvės kiekvienais metais skelbia apie didėjančius pardavimus, nuolatos papildomą prekių asortimentą ir patrauklias kainas, tačiau tobulėti dar tikrai yra kur. Šiuo metu Lietuvos internetinių parduotuvių pirkimo rodikliai stipriai atsilieka nuo kitų ES valstybių, pavyzdžiui, Lietuvoje internetu perka apie 20 proc. šalies gyventojų, o Didžiojoje Britanijoje ar Danijoje net 70 proc.
Kita vertus, Vakarų Europos internetinė prekyba gyvuoja ilgiau, turi gilesnes tradicijas ir žmonių pasitikėjimas yra ženkliai didesnis, todėl nieko nuostabaus, kad ir prekybos apimtys visiškai kitokios. Tad nėra jokių realių priežasčių, kodėl Lietuva negalėtų pasivyti ar net pralenkti Vakarų Europos šalių, tik tam reikia daugiau laiko.
Specialistai prognozuoja, kad iki 2017 m. prekyba internetu Lietuvoje augs 144 proc., o Europoje – 80 proc. tai reiškia, kad po kelių metų internetinės parduotuvės sudarys maždaug 4.5 proc. visų pardavimų. Tokie skaičiai išties nestebina, juk internetinė parduotuvė – tai patogus ir greitas būdas įsigyti norimą daiktą už piniginei patrauklesnę kainą.
Parašykite komentarą