Kaip ir bet kokiame darbo kolektyve, taip ir vertimų biure svarbus geras mikroklimatas. Tai susiję ne su geografija ar meteorologinėmis prognozėmis, o su aura, kuri tvyro konkrečioje darbo aplinkoje. Vertėjų paslaugos priklauso nuo to, kas, kur ir kaip imasi užduoties.
Nemažai žmonių savo darbą vertina kaip prievolę, kaip šį tą nuobodaus, sunkaus. Džiugu, kai situacija kitokia – kai veiklos sritis mėgstama, kai kasdieniai procesai teikia malonumą. Vertėjais paprastai tampama būtent iš susižavėjimo šia sfera. Tačiau viską sugadintų koks nors nedraugiškas kolektyvas, nemaloni biuro aplinka. Priešingas (teigiamas) efektas, kai kolektyvas nelinkęs į sąmokslus ar kitokius negatyvius dalykus.
Ir patiems klientams nesunku pajusti, ar vertėjų paslaugos teikiamos esant aplinkoje „kaip šuo su kate“, ar kaip tik draugiškomis sąlygomis. Pastarasis – draugiškų sąlygų – variantas visada malonesnis ir motyvuojantis. Darban kaskart ateinama nusiteikus pozityviai, laukiama naujų užduočių, taip pat ir pietų pertraukos, kai bus galima atsipūsti ir jaukiai pasišnekučiuoti.
Taigi, vertėjų paslaugos susijusios ne tik su profesionalumu, bet ir su emocine būsena, su sukurta atmosfera. Žinoma, naivu tikėtis, kad išvis bus išvengta bet kokių konfliktų. Juk natūralu, kad žmonių nuomonės skirtingos, tad ir į įvairias situacijas reaguojama nevienodai. Kartais ir konkrečiais tekstais nelengva pasidalyti – versti tą patį tekstą gali norėti keli žmonės. Ir kaipgi nuspręsti, kuris teisus ir kuris turėtų imtis vykdyti užsakymą?
Kai kada erzina tam tikri nusistovėję įpročiai. Todėl įstaigos, siekdamos pagerinti mikroklimatą, atsižvelgia į komunikacijos priemones. Juk yra ne tik išorinė, bet ir vidinė komunikacija. Štai dėžutė su anoniminiais pasiūlymais. Kiekvienas organizacijos narys gali įmesti po lapuką, o vėliau surašytos mintys apsvarstomos. Atrodo elementaru, bet ne visada pagalvojama, kad toks paprastas ir jokių išlaidų nereikalaujantis būdas yra toks efektyvus, duodantis realios naudos.
Ne tik darbščios rankos ar gera galva lemia puikų rezultatą. Malonus kolektyvas taip pat prisideda prie sėkmės ir prie visapusiškos kokybės, prie harmoningos veiklos. O kad ir klientai liktų patenkinti, reikia išgvildenti ne vieną išorinės komunikacijos aspektą.
Parašykite komentarą