Akivaizdu, kad naršant internete, svetainės, kurios yra pirmajame „Google“ puslapyje sulaukia ženkliai daugiau lankytojų, nes viskas, kas eina po jo dažniausiai yra nebeįdomu patiems informacijos ieškotojams. Tikriausiai, kai kurie iš mūsų kartais pasvarsto, kodėl suvedus atitinkamus raktažodžius paieškos langelyje pirmiausiai atsiranda vienas ar kitas puslapis, bet čia didelės paslapties kaip ir nėra, nes greičiausiai jų savininkai arba moka už reklamą, arba yra tinkamai atlikę paieškos variklių optimizaciją. Žinoma, kad priešingai nei „AdWords“, be reikalingų žinių, pastarojo žingsnio padaryti beveik nėra įmanoma, todėl čia į pagalbą dažniausiai ateina įmonės, kurių specializacija yra SEO paslaugos.
Žinoma, kad ilgajame laikotarpyje išlošia optimizacija, nes jos veikimas nėra trumpalaikis, o ir vartotojai nėra linkę rinktis mokamas reklamas, tačiau pagrindinis minusas čia yra laikas, nes pirmieji SEO paslaugosvaisiai greičiausiai pasirodys tik po kelių mėnesių. Norint greito rezultato visada rekomenduojama rinktis „AdWords“, tačiau už juos kiekvieną kartą reikia mokėti ir svarbiausia, kad taip nėra užsitikrinamas lankytojų lojalumas. Dažniausia praktika yra abiejų būdų kombinacija, kuri greitai atneša norimus rezultatus, o ateityje už ją mokėti beveik nereikia.
Apskritai, internetas yra neaprėpiamo dydžio, todėl ten galima rasti didžiules galimybes verslui augti ir ne tik pardavimų, bet ir net labiau pačio populiarumo atžvilgiu. Kalbant skaičiais, tai įmonės, kurios pasitelkia specialistus, kurie užsiima SEO paslaugosatlikimu, neretai fiksuoja vartotojų skaičiaus, atvesto per paiešką, augimą net iki 60-ies procentų. Trumpai tariant, paieškos variklių optimizacija vienas iš pigiausių ilgalaikių būdų pasiekti naujus lankytojus, o kartu ir potencialius pirkėjus.
Turbūt svarbiausia yra tai, kad kartu su SEO yra kaupiama informacija apie lankytojus, nes galima pasiplanuoti parduotuvės ar teikiamos paslaugos plėtrą vien iš to, pagal kokius raktinius žodžius jie atrado jūsų puslapį. Taip pat paieškos variklių optimizacija yra labai naudinga ir tikrai gali suteikti ilgalaikę naudą įmonei, ir svarbiausia, kad ji nenustos nešti teigiamų rezultatų net ir nenustojus už ją mokėti, o tai yra vienas iš didžiausių privalumų, kurių nepasiūlys pirkta reklama. Daugiau informacijos rasite https://webstudio.lt puslapyje.
Turite pranešimą spaudai, kurio niekas nepublikavo? Nereiktų nusiminti. Publikuoti jį galima už pinigus tam tikroje regioninėje spaudoje. Publikavimo kaina – 50-80 eurų. Gana brangu, tenka sutikti, o ir poveikis abejotinas. Gal geriau publikuoti nemokamai ar vos už kokius 5-10 eurų į straipsnių katalogą? Bet kita bėda – kuris straipsnių katalogas yra geras?
Kaip atpažinti gerą straipsnių katalogą nuo visiško šlamšto?
Pateiksime keltą konkrečių patarimų. Esame šioje srityje kompetentingi, nes straipsnių katalogus kuriame dar nuo 2010 metų.
Blogas straipsnių katalogas yra tas, kuris vadinasi straipsnių katalogu
Straipsnių katalogai yra pagaminti WordPress turinio valdymo sistema. Tai reiškia, kad prie jų retai kada prisiliečia profesionalių interneto puslapių kūrėjų ranka. Tai gana mėgėjiškai ir šabloniškai sukurti puslapiai, turintys tam tikrus atributus. Pavadinimas, šūkis, meniu, kategorijos, archyvas, Google Ads reklamos ir t.t. Jei šūkis sako, kad tai straipsnių katalogas, venkite tokių.
Visai kas kita, jei šį puslapį esant straipsnių katalogu išduoda atskiras Apie mus puslapis, arba tai paaiškėja tik kontaktų puslapyje. Taip yra dėl to, kad WordPress puslapio pagrindinę informaciją paima į H1 ir H2 atributus ir jie automatiškai atsiranda svarbiausiose vietose, į kurias dėmesį kreipia Google robotai. Jei pirmiausia jie sužino, kad tai straipsnių katalogas, o tada tik perskaito straipsnį, turbūt nesunku suprasti, kad visas šis puslapis yra skirtas nuorodų rinkimui, o ne pramogai ar informavimui.
Nėra https? Prastai…
Google jau prieš keletą metų pasakė: puslapiai turi būti saugūs. Tai padaryti galima tik SSL sertifikatu užtikrinant duomenų perdavimo saugumą. Kas tokio SSL sertifikato neturi ir savo saugumu nesirūpina, tam neverta būti aukštai paieškos rezultatuose. Kitaip tariant – puslapiai su https yra vertinami geriau, nei puslapiai su http.
Jei katalogas neturi https, reiškia jame išeinančios nuorodos gali būti mažesnės vertės, nei su https.
Katalogų savininkams tai dažniausiai papildomai nieko nekainuoja, nes dauguma hostingų siūlo nemokamą Let‘s Encrypt SSL sertifikatą.
Morališkai pasenęs dizainas – didelis minusas
Morališkai o gal ir realiai pasenęs dizainas gali būti aptinkamas paprastai. Pabandykite tą katalogą atsidaryti savo išmaniajame telefone. Jei patogu naudotis, viskas gerai, gal čia toks „retro“ stilius. Jei viskas išsikraipę, tada greičiausiai tai senas dizainas, nekeistas jau daugelį metų, kai mobiliosios versijos nebuvo tokios aktualios.
Straipsnių katalogo dizainas išduoda, ar savininkai su juo dirba, ar ne. Jei tai standartiniai WordPress dizainai, kurių ši organizacija išleidžia po vieną per metus, katalogas nėra labai geras.
Jei dizainas įdomus, šiuolaikiškas, suderintos spalvos, galbūt net yra atskiras logotipas (jį pasigaminti užtrunka mažiau nei 15 minučių net nemokant dizaino pagrindų), tada toks katalogas yra geras.
Kodėl čia mums tas dizainas užkliuvo? Juk katalogas yra Google skirtas… Taip, bet vienas iš vertinimo faktorių yra UX ir išdėstymas – ar jis patogus skaitytojui, ar meniu gerai paspaudžiamas, ar mygtukai ne per maži. Apie tokius trūkumus Google Console įrankis nuolatos primena tokių katalogų savininkams.
Kopijuotas turinys: UŽ ir PRIEŠ
Straipsnių kataloguose publikuojami straipsniai, kurie jau buvo publikuoti kažkur kitur. Jei tai pranešimas spaudai, tai greičiausiai jis jau atsirado tos įmonės naujienų skyrelyje, tada Facebook paskyroje, LinkedIn ir dar keliuose nemokamuose straipsnių kataloguose. Kaip Google vertina tokį turinį?
Apie 30 proc. viso turinio internete nėra unikalus. Google tai toleruoja, tačiau persistengus mažina tokiame turinyje esančių išeinančių nuorodų vertę. Liaudiškai tariant, 10 puslapių su tuo pačiu tekstu – nieko tokio, bet 20 – jau per daug ir gali būti pasekmių…
Svarbiausia nepersistiegti. Apie tai turi žinoti ir straipsnių katalogų savininkai, kurie rūpinasi, kad turinys būtų tinkamas. Kaip patikrinti, ar straipsnių kataloge yra daug kopijuoto – neunikalaus turinio?
Labai paprastai.
Atsidarykite 6 skirtingų temų straipsnius.
Nukopijuokite po sakinį iš straipsnio ir įkelkite į Google paiešką tarp kabučių.
Patikrinkite, ar rado tikslių atitikmenų kituose puslapiuose.
Jei 2 straipsniai iš 6 yra neunikalūs ir buvo publikuoti kažkur kitur – viskas gerai. Tai tie minėtieji 30 proc. kopijuoto turinio. Jei kopijuotų straipsnių yra daugiau, deja, toks katalogas nesirūpina turinio unikalumu ir daug vertės neduoda.
DA ir PA reitingai – nepatikimi
MOZ sukurti DA ir PA reitingai sunkiai parodo straipsnių katalogo naudą. Dažnai puslapis tampa straipsnių katalogu vien dėl to, kad pasibaigus domeno galiojimui ir senajam šeimininkui jį apleidus, tuoj pat yra nuperkamas dėl aukšto DA ir padaromas straipsnių katalogu. Taip SEO agentūroms lengviau įrodyti, kad tai geras puslapis – su aukštu DA.
Kitas reikalas – aukštą DA išlaikyti ilgiau nei metus. Po metų paprastai toks katalogas DA praranda. Nuo 35 krenta iki 15 ar 19. Viskas, toks straipsnių katalogas automatiškai tampa nebepatrauklus? Net jei per metus buvo publikuoti keli šimtai unikalių straipsnių?.. Keistoka logika. Bet ką padarysi, kai DA taip užvaldęs visų SEO rinkos dalyvių sąmonę.
Pasižiūrėkite ir atgalines nuorodas. Jos dažniausiai yra iš spaminių komentarų kituose bloguose, automatiškai sugeneruotų puslapių, kurių savininkai nespėja „disavowinti“. Tai nekokybiškos nuorodos, kurios fiksuojamos net kelis mėnesius po išėmimo. Dėl to tai ne itin patikimas reitingo įrodymas. Bet apie tai – atskira diskusija kitam straipsniui.
Turinio atnaujinimo dažnis
Idealiausias turinio atnaujinimo dažnis tokiame straipsnių kataloge – po 3-5 straipsnius per savaitę. Pakankamas ar patenkinamas dažnis – bent 4-5 straipsniai per mėnesį. Mažiau straipsnių? Laikykite tokį katalogą apleistu. Tokių reiktų vengti, nes ten, kur turinys neatnaujinamas, Google robotai nenori dažnai lankytis. Neatnaujinami puslapiai visada gaudavo prastesnius reitingus. Dėl to svarbu išsirinkti katalogus, kurie yra veikiantys, o ne galbūt mirę.
Google Ads reklama – geruose kataloguose
Jei Google Ads reklama yra kataloge – jis prižiūrimas, rūpinamasi jo turiniu ar net lankomumu. Kitaip iš Google Ads uždirbti nėra daug šansų. Toks katalogas per metus surenka keliolika ar net keliasdešimt eurų pajamų, o tai reiškia, kad savininkas gali padengti domeno atnaujinimo ir hostingo mokesčius ar net užpirkti SEO straipsnių kituose kataloguose. Jei katalogas Google Ads neturi, jo turinio dažnis yra mažas, gali būti, kad jis jau mažiau nei po metų išnyks kartu su visu turiniu. Jei publikuojate unikalų straipsnį, tai gali būti neverta jūsų laiko ir pinigų.
Sumaišyti lietuviški ir angliški straipsniai
Kai kurie katalogai publikuoja straipsnius įvairiomis kalbomis. Tai nėra itin gerai, nes paprastai Google nustato, kokiai rinkai katalogas skirtas. Jei jis skirtas Lietuvai, vargu, ar straipsnyje norvegų kalba esanti nuoroda duos norimą rezultatą. Be to, tai neduoda papildomų pliusų puslapio reputacijai.
Aiški tematika – didelis pliusas
Labai didelis pliusas yra tada, kai straipsnių katalogas turi aiškią tematiką. Jų paprastai nėra itin daug, populiariausios:
Automobiliai ir transportas;
Finansai;
Mada ir stilius, moteriškos temos;
Namai, statyba, interjeras;
Verslas;
Technologijos ir technika;
Pramogos ir laisvalaikis;
Medicina, sveikas gyvenimo būdas, grožis.
Jei surandate katalogą, kuris yra gana aiškiai tematiškai apibrėžtas, nuoroda automatiškai gauna didesnę vertę, nes straipsnis publikuojamas susijusio turinio svetainėje.
Patarimų galima žerti ir dar daugiau, nes SEO įtakos turi dar ne vienas veiksnys. Svarbu, kad straipsnių katalogas būtų veikiantis ir nerodytų jokių PHP klaidų, o nuorodos būtų „dofollow“.
Kaip atrodo toks straipsnių katalogas? Štai trys pavyzdžiai:
Neseniai susidūrėme su nauju terminu – VSO – Vertical Search Optimisation. Kas tai? Ir jei jau kalbama apie optimizaciją, tai tikriausiai yra ir paslauga šalia SEO optimizacijos? Užsienyje taip, pas mus Lietuvoje – dar ne, nors pirmųjų ženklų jau yra.
Horizontali paieška – kai ieškoma to pačio formato turinyje. Pavyzdžiui, tradicinė Google paieška ieško tekstiniuose puslapiuose. Įvedate raktinį ir ieškote jo atitikmens tarp kitų žodžių.
Vertikali paieška – kai ieškoma tarp kelių formatų turinio: video, nuotraukų, žemėlapių ir t.t.
Tikriausiai pastebėjote, kad Google turi tam tikrus polapius savo paieškos rezultatuose?
Lietuviškoje versijoje galima to paties rezultato ieškoti ne tik tarp reguliarių puslapių, bet ir tarp paveikslėlių, naujienų portalų, vaizdo įrašų, knygų (jas iš karto siūloma įsigyti per Google Books parduotuvę), žemėlapių. Užsienyje galima ieškoti ir tik tarp patentų, taip pat tarp skrydžių ir net asmeninių puslapių lankymo sąrašų (Personal). Tokiu būdu įvedę vien raktažodį, gaunate rezultatus iš kelių sričių.
Vertikalios paieškos optimizavimas – specifinė paslauga. Tie patys SEO ir rinkodaros specialistai stengiasi, kad puslapį rastų ne tik pagrindinėje paieškoje, o visose formatuose. Tai reiškia, kad vienu metu dirbama su keliais paieškos mechanizmais.
Iki šiol Lietuvoje daug dėmesio buvo kreipta vietinei paieškai – žemėlapiams. Su iliustracijomis daug ir specialiai nedirbama – juk pavogs…
Video klipų paieška irgi lietuviai nelabai naudojasi – eina tiesiai į Youtube, kuris, beje, priklauso Google. Keista, nes tai antras pagal dydį socialinis tinklas ir vaizdo klipų paieška. Knygose esančių citatų ieško tik studentai
Norint ten patekti, reikia dirbti keliais frontais ir optimizuoti taip, kad rezultatai būtų randami per visus kanalus, o ne tik vieną iš jų. Paslauga apima kelių elementų optimizavimą. Jos Lietuvoje kol kas niekas neteikia arba bent jau taip neįvardina. Taurusmedia.lt vadovas Mantas šioje paslaugoje mato itin didelį potencialą.
„Dabartinis paieškos vartotojas nori naudotis išmaniuoju telefonu, todėl jam svarbu, kad informacija nuolatos būtų atnaujinama ir šviežia, taip pat ir įvairi. Vertikalios paieškos optimizavimas netrukus bus reikalingas visoms įmonėms“, – įsitikinę pašnekovas.
SEO tikrai nemirs. VSO bus tik papildoma paslauga. Tai daugiau, nei akivaizdu. Klausimas tik kada ji ateis į mūsų mažą šalį?..
Norite, kad Jūsų įmonės svetainė būtų lengviau randama interneto paieškose? Siekiate padidinti savo puslapio lankytojų skaičių ir parduoti kuo daugiau savo prekių bei paslaugų? Naudokitės tinkama reklama ir savo puslapio populiarinimo metodika. Tam puikiai tinka SEO straipsniai, kurie kaip niekas kitas greitai ir efektyviai gali pakelti Jūsų interneto svetainę į aukštesnes pozicijas Google paieškose. Kad Jūsų įmonės svetainė greitai pasiektų norimą rezultatą, naudinga užsisakyti profesionalias SEO paslaugas. Tuo užsiimantys specialistai pirmiausia Jums pasiūlys sutvrakyti vidinį puslapio SEO.
Svetainės tvarka – daugiau lankytojų
Kuo tvarkingiau ir kruopščiau sutvarkyta Jūsų įmonės svetainė, tuo daugiau žmonių, tikėtina, joje gali apsilankyti. Kai interneto svetainė ir jos turinys pritaikytas Google paieškos sitemoms, Google robotukai mieliau jas pažįsta ir pasiūlo interneto lankytojams. Kiap tai padaryti? Pirmiausia Jums reikalingi kokybiški SEO straipsniai, kurie padės sistemai lengviau aptikti Jūsų puslapį. Jums reikia išsirinkti pagrindinius raktinius žodžius, pagal kuriuos norėsite būti randamas paieškos sistemose. Tai labai paprasta, nes raktiniai žodžiai dažniausiai atspindi įmonės pagrindines veiklas. Pagal šiuos raktinius žodžius turite sutvarkyti visą savo svetainės turinį. Tam pirmiausia reikalingi SEO tekstai su šiuo raktiniu žodžiu. Pasirūpinkite, kad visi svetainės tekstai būtų su raktažodžiais. Taip Google galvos, jog Jūsų svetainėje yra iš tiesų daug kokybiškos ir geros medžiagos šia tema. Labai svarbu, kad tekstai būtų unikalūs ir kokybiški, o ne tiesiog pasikartojantys teiginiai. Taip pat užtikrinkite, kad svetainės aprašyme, skiltyse ir paveikslėlių pavadinimuose taip pat būtų naudojami Jums reikalingi raktažodžiai. Taip sukursite dar didesnę tikimybę, kad lankytojai, ieškantys informacijos apie Jūsų vykdomą veiklą, užsuks būtent į Jūsų puslapį.
Pakvieskite ir iš svetur
Kai „namai” jau sutvarkyti, reikia apsirūpinti, kad kiti klaidžiojantys informacijos ieškotojai taip pat pastebėtų Jūsų svetainę. Kai tai padaryti? Tam taip pat Jums bus reikalingi SEO straipsniai. Susiraskite gerą ir patikimą tekstų rašytoją, kuris parašys keletą tekstų, panaudodamas Jūsų pagrindinius raktažodžius, kuriuos naudojote tekstuose savo svetainei. Šiuos užsakytus straipsnius talpinkite įmonių ir straipsnių kataloguose. Kuo tai naudinga? Pagal tokį SEO tekstą Jūsų svetainę aplankys gerokai daugiau lankytojų. Šio teksto paslaptis – naudinga nuoroda, kuri paliekama tekste. Pasirūpinkite, kad šie tekstai būtų parašyti įdomiai ir lengvai. Tik tokiu atveju skaitytojai susidomės ir paspaus ant nuorodos bei aplankys Jūsų svetainę. O kuo daugiau žmonių susidomės, tuo didesnė tikimybė, kad pasinaudos Jūsų įmonės siūlomomis paslaugomis!
Beveik kiekviename straipsnyje, kuriame iš vieno ar kito aspekto gvildenama SEO tematika, kartojama, jog svarbiausia – svetainės patekimas į kuo aukštesnę vietą paieškos sistemos reitinguose. Pasak SEOaudit specialistų, tarp vietos Google reitinge ir sąvokos „SEO“ negalima dėti absoliučios lygybės, kadangi tai reikštų, jog tai tas pats dalykas. Iš tikrųjų, pateikimas į paieškos sistemų reitingų topus yra ne kas kita, kaip pagrindinis SEO paslaugų rezultatas ir tikslas užsakovų, besikreipiančių į specialistus. O tuo tarpu SEO – procesas, apimantis keletą savarankiškų, tačiau tarpusavyje susijusių paslaugų (darbų), kurias atlikus galima tikėtis kokybiško rezultato. Taigi, kokių (kokios) paslaugų galite prašyti savo SEO specialisto?
SEO konsultacijos gali būti teikiamos tiems savarankiškai norintiems vykdyti SEO veiklą. Tokiu atveju specialistai išanalizuoja konkrečią svetainę, parengia taisytinų dalykų sąrašą ir jų koregavimo veiksmų strategiją. Tai – teoriniai patarimai, ką reikėtų daryti konkrečiu atveju.
Atgalinių nuorodų plėtimas – veikla, susijusi su nuorodų į užsakovo svetainę platinimu internete. Tai pasiekiama dedant nuorodas į tos pačios veiklos pobūdžio svetaines, forumus, socialinius tinklapius. Taip pat nuorodos, raktinių žodžių pavidalu, vartojamos SEO tekstuose, talpinamuose įvairiuose internetiniuose kanaluose.
SEO tekstai – savo tematika užsakovo rinką pristatantys tekstai, ypatingi tuo, jog juose keletą kartų vardininku linksniu pavartojamas atitinkamas raktažodis. SEO tekstai gali būti talpinami tiek pačioje svetainėje, kaip jos turinys, tiek ir kitose svetainėse, siekiant platinti atgalines nuorodas ir pritraukti klientus.
Socialinių tinklų rinkodara – tai užsakovo paslaugų ar prekių pristatymas ir populiarinimas socialiniuose tinkluose.
Reputacijos valdymas internete – teigiamos informacijos apie užsakovą populiarinimas ir neigiamos „nustūmimas“ į tolimus užklausos rezultatų puslapius.
Google reklama – norintiems greitos reklamos kampanijos pradžios rekomenduoja naudotis mokamų Google skelbimų paslauga. Nežinantiems kaip tai veikia, SEO specialistai gali padėti.
Tai tik keletas SEO paslaugų. Geri SEO specialistai nuolat reaguoja į pokyčius ir kintančius paieškos sistemos reikalavimus, tad visada yra pasirengę galvoti, ką dar galėtų padaryti, jog jų veiklos rezultatas būtų kokybiškesnis bei pastovesnis.
Kartais problemą išspręsti galima ir labai nesudėtingai, bei itin minimaliomis sąnaudomis. Tai supranta dauguma verslininkų, tad prieš užsisakydami profesionalias SEO paslaugas, jie tiesiog prašo pateikti keletą patarimų, tada vertina, ar galės atlikti viską patys. SEO paslaugos susideda iš daugybės smulkių darbų, tačiau kai kuriuos galima pasidaryti ir nesant šios srities profesionalu. Šiandien norėtume duoti keletą patarimų, kurie padės atlikti bent minimalius SEO veiksmus.
Patarimai yra skirti naujai paleistų puslapių savininkams, kurie ką tik išleido 2000-5000 litų už naują, blizgantį interneto puslapį su nuotraukų galerija, gražiomis besišypsančiomis kolegėmis (visai jos ne kolegės, o modeliai su verslininkių kostiumėliais, pozuojantys kažkur Čekijoje, nes nuotrauka nusipirkta už 10 dolerių). Puslapis itin „kietas“, tad čia tuoj turi susirinkti klientai, kurie padės uždirbti milijonus. Kad tai atsitiktų, reikia šiek tiek padirbėti…
1 patarimas. „Informacija ruošiama“ yra blogiau nei „404 page cannot be found“.
Pastebėjome tokį dalyką. Kai kažkas užeina į puslapį ir mato „404 page cannot be found“ užrašą, iš karto puola į Google ieškoti tos įmonės. Randa Rekvizitai.lt informaciją ir iš ten gauna el. pašto adresą bei telefono numerį – rašo, skambina, teiraujasi apie norimą produktą ar paslaugą. Kai užeina į tam tikros paslaugos puslapį ir pamato „Informacija ruošiama“, supranta, kad šios paslaugos greičiausiai dar net neteikiate ir… eina pas konkurentus. Taigi mūsų patarimas – susitvarkykite su tekstais, nepalikite ten jokių „Informacija atnaujinama“ ar „greitai bus…“. Tai lankytojams duoda labai aiškų signalą, kad esate beveik „šaraškino kontora“. Prie ko čia SEO? Prie to, kad Google paieškai irgi tušti puslapiai nepatinka, nes į juos niekas neužeis.
2 patarimas. Naujam puslapiui reikia atgalinių nuorodų, tad pasirūpinkite, kad būtų bent 10.
SEO paslaugos susideda iš keleto dalių. Viena iš jų yra nuorodų gavimas. Atgalinės nuorodos yra be galo svarbios bet kuriam puslapiui, todėl jums reikia pasistengti, kad jų atsirastų. Lengviausias būdas – nuorodų katalogai. Lietuvoje jų yra apie 30, nors kokybiški yra vos 10-15. Pasirašote pristatomąjį tekstą ir pirmyn. Registracijos čia dažniausiai nereikia tad per valandą galite pasiūlyti į 10-15 katalogų. Nuorodas patvirtina ne iš karto, taip pat ne iš karto jos ir pasirodo Google Webmaster Tools. Tai dar vienas ženklas, kad laukti ir dūmoti nėra ko – paleidote puslapį ir iš karto gaukite nuorodų.
3 patarimas. Dalinkitės savo puslapio nuoroda socialiniuose tinkluose, prašykite kitų pasidalinti.
Šiuolaikinis SEO yra ne tik tinkamai paruošti tekstai, atgalinės nuorodos ir teisingas HTML kodas. Vienas iš svarbiausių dalykų yra socialiniai tinklai. Logika čia paprasta. Jei jūsų puslapio nuoroda kažkas pasidalina ant savo Facebooko sienos, reiškia tas žmogus pripažįsta, kad jūsų puslapis yra naudingas („Dislike“ mygtuko juk nėra, tik „Like“…), reikalingas, įdomus. Jei juo dalinasi žmonės, kurie su jumis tiesiogiai nedraugauja – dar geriau, nes tas pasidalinimas tapo beveik virusinis ir keliauja po socialinius tinklus savarankiškai. Reiškia iš tikrųjų kažką gero ten turite. Parašykite keliems pažįstamiems pasidalinti jūsų puslapiu savo socialiniuose tinkluose, net jei ir nedraugaujate su jais Facebooke. Tai bus vertinga ne dėl atgalinės nuorodos, o dėl socialinio faktoriaus, kurį Google stebi.
Taigi, reziumuokime. Reikalingi trys nedideli darbai – susitvarkyti tekstus, gauti keletą atgalinių nuorodų ir dalintis savo puslapiu Facebooke, Twitteryje, Google+, LinkedINe ir kituose socialiniuose tinkluose. Po šių trijų darbų galite pradėti domėtis, kiek kainuoja SEO paslaugos, bet prieš tai įsitikinkite, ar dar nesate randami… Gali taip nutikti, kad jus ras iš karto labai gerose pozicijose, tad SEO profesionalai padės jas dar pasigerinti ir ten išsilaikyti.
SEO kompanijos ir konsultantai dygsta kaip ant mielių. Džiugu, kad kuriasi naujas verslas, bet ar tiek jų iš tikrųjų reikia. Optimizavimas paieškos sistemoms yra gana kompleksiškas procesas, tad čia dirba kelių sričių specialistai. Visų pirma sutvarkomas puslapio kodas, nuorodų struktūra, visi Title atributai. Tada pakoreguojami tekstai, kad raktiniai žodžiai būtų vardininko linksniu, jų tekste būtų bent keletas, kad ir kaip tai griozdiškai skambėtų. Tada ateina analizės eilė – nusprendžiama, kokiais raktiniais žodžiais norima konkuruoti rinkoje, įvertinama, kas yra konkurentai ir ką reikia atlikti, kad konkurentus būtų galima aplenkti. Tada prasideda turbūt sunkiausia dalis – nuorodų tinklo kūrimas.
Nuorodos yra labai svarbus OPS elementas, nes būtent per nuorodas Paieška nusprendžia, kad puslapis kokybiškas ir ar verta jį rodyti viršuje. Pirkti nuorodų – negalima, nes už tai baudžiama. Belieka atlikti didelį darbą pasiūlyti panašiems puslapiams nuorodomis apsikeisti. Tai labai sunkus procesas, kadangi lietuviai nėra tokie geranoriški ir verslo reklamuoti savo asmeniniuose puslapiuose nenori. Kaip gauti kokybiškų nuorodų? SEO straipsniai su nuorodomis į norimą puslapį skirtinguose domenuose yra išeitis. Tiesa, juos reikia rengti kokybiškus, kad jais dalintųsi skaitytojai ir taip rinkti dar daugiau nuorodų. Štai tada Paieška įvertina visą triūsą ir suteikia aukštesnes pozicijas.
SEO straipsniai nesunkiai atskiriami. Paprastai jie yra vos puslapio ilgio. Taip pat jie labai reklamuoja tam tikrą prekinį ženklą. Pagrindinis šių straipsnių tikslas yra pareklamuoti patį raktinį žodį, o ne kažkokį konkretų prekės ženklą. Atrodo keista, tačiau taip nustatomas ryšys tarp kliento puslapio ir kito puslapio, kuriame straipsnis įdėtas.
Keičiantis Google principams dėl kokybiško turinio, prastos kokybės SEO straipsniai praranda savo svorį. Lietuvoje šiuo metu prasideda nauja tendencija – normalūs rimti straipsniai rašomi su tikslu įdėti nuorodas. Jei straipsnis duoda realią naudą, patarimus, įžvalgas, velniop ta viena ar dvi reklaminės nuorodos. Žmonės skaito, dalinasi, o taip tikslas yra pasiektas. Svarbiausiai, kad tekstas būtų naudingas ir kokybiškas, nes paprastas raktinių žodžių kratinys Google jau nebežavi.
Šie kokybiški straipsniai skatina Lietuvoje vis neprigyjančius korporatyvinius tinklaraščius, kuriuos esu linkęs vadinti įmonės žurnalais, nes blogas – prastas pavadinimas, neatspindintis jo turinio esmės ir paskirties. Vis daugiau ir daugiau įmonių nusprendžia rengti jiems aktualią informaciją ir tapti pirminiu informacijos šaltiniu, o taip pat ir gauti kokybiškų nuorodų. Ši tendencija yra dar tik pradinėje stadijoje, tačiau rašytojai jau dabar trina rankas – darbo artimiausiu metu bus daug ir įdomaus.
Mieli kolegos, tik nuo mūsų pačių priklauso mūsų sėkmė – griebkime ją ir nepaleiskime. Rašykime tik kokybiškus tekstus internetui.
Jei paklausite, ką šiame bloge galima bus rasti, atsakymas vienas – įvairių tekstų ir straipsnių įvairiausiomis temomis, tačiau tik vieno autoriaus. Kodėl tik vieno? Todėl, kad šis blogas priklauso slaptai rašytojų bendruomenei, kuri slepiasi po Rašytojas.lt prekės ženklu. Kas sakė, kad demokratija – pats geriausias politinis rėžimas? Šiame bloge bus viskas taip, kaip vienas žmogus užsigeis 🙂
Šiaip tai papulti į šį blogą galima. Tai lengviausiai padaryti verslui, kuris rūpinasi savo interneto puslapio populiarinimu. Reklamos forma paprasta – konkretus ir aiškus straipsnis, apie tam tikrą paslaugą ar reiškinį su nuoroda į užsakovo puslapį. Tai kainuoja, tačiau tikrai nedaug.
Kaina susideda iš dviejų dalykų – teksto parašymo ir publikavimo, bei metinio nuorodos mokesčio. Taip, METINIO. Metams laiko jūs pirktumėte reklamą, nes mes su savaitėmis nesismulkiname. Metinis mokestis nedidelis – keliasdešimt litų. Konkrečiau sužinosite parašę tam vienam žmogui el. paštu marius@rasytojas.lt. Jis, beje pasirūpins ir teksto parašymu ir nuorodos patalpinimu ne tik šiame bet ir dar keliuose panašiuose tinklaraščiuose.
Kokia iš tų straipsnių ir nuorodų nauda?
Kokybiška nuoroda temiškai su kliento puslapiu susijusiame straipsnyje paieškos sistemoms jau savaime yra vertybė.
Tai tekstinė reklama. žmonėms nepateikiami jokie mirgantys margantys reklaminiai baneriai, kurių daugelis iš principo nespaudžia.
Tinklaraštis atlieka savotišką filtro funkciją, kai tam tikri lankytojai yra „atsijojami” ir į kliento puslapį užeina tik susidomėję paslauga lankytojai. Lankomumas gal ir nedidelis, bet už tai labai tikslinis.
Tiesiog nebrangu, o reklama išlieka labai ilgą laiką (Paslaptis! Vykdoma akcija – pirmiesiems 25 klientams nuorodos bus patalpintos ne metams, o visam gyvenimui…)
Nauda gaunama ne iš karto o tik po kurio laiko, nes paieškos sistemoms reikia laiko visus straipsnius perskaityti ir parodyti tarp rezultatų.
Primename kontaktus – marius@rasytojas.lt. Rašykit, susitarsime 😉 (galimi ir įvairūs barteriniai variantai)