Kai lėktuvų bilietai tokie pigūs…

Lietuvių, kaip ir visų europiečių keliavimo įpročiai keičiasi. Prieš penkerius metus paskutinės minutes pasiūlymais naudojosi tik nutrūktgalviai keliautojai, kurie atvykdavo į oro uostą su rankiniu bagažu ir skrisdavo ten, kur bilietas kainuodavo iki 300 litų į abi puses. Tai buvo laikoma itin maža kaina ir toks keliavimo būdas tinkamas tik nutrūktgalviams, kurie neturi ko prarasti. Vos po penkių metų taip keliauja didžioji dauguma lietuvių. Iki pat paskutinės minutės jiems laukti nereikia, nes lėktuvų bilietai ir taip pigūs dėl aršios avialinijų konkurencijos ir pigių skrydžių bendrovių kainų politikos.

Kas nutiko? Kodėl automobiliu nuvykti iš sostinės iki pajūrio tapo brangiau, nei nuskristi iš Vilniaus į Londoną, Milaną, Romą, Berlyną ir kitus Europos miestus?

Nutiko keli dalykai. Pigių skrydžių bendrovės (Lietuvoje veikia Ryanair ir Wizzair) pasiūlė itin mažas kainas už lėktuvų bilietus. Tiesa, yra ir nepatogumų, nes nemokamai vežti galima tik labai nedidelį krepšį rankinio bagažą. Neseniai Wizzair apmokestino rankinį bagažą, tuo tarpu Ryanair vis dar neima už 10 kg sveriančius lagaminus, kurie pralenda pros specialų dydį matuojantį rėmelį. Bet kuriuo atveju 10 eurų (35 Lt) mokestis nėra toks jau didelis skirtumas keleiviui už rankinį bagažą, todėl žmonės ir toliau po Europą skraidys pigiai.

Lietuvos valdžia smarkiai susirūpino oro uostų plėtra ir suteikė galimybes oro uostams konkuruoti. Taip konkurencija tarp Vilniaus ir Kauno oro uostų pritraukė daugiau krypčių ir pačių vežėjų kompanijų. Ekonominis faktorius čia labai svarbus. Aišku, į Lietuvą atvyko ir rekordinis turistų skaičius.

Jei pasižiūrėtume kryptis, pamatytume tokį dėsningumą, kad pigūs vežėjai skraidina ne į pagrindinius, o į šalutinius oro uostus, kurie nėra tokie populiarūs. Taip vežėjai moka mažesnius oro uosto mokesčius ir dėl to gali sumažinti kainas.

Lėktuvų bilietai yra pigesni tik juos rezervuojant iš anksto ir tik vežėjų interneto puslapiuose. Tai dar vienas būdas taupyti. Paprastam vartotojui tai nieko nekainuoja, tačiau rinkodaros kaštų taupymas prisideda prie vežėjų populiarumo.

Dėl pigių lėktuvų bilietų nukentėjo turizmo agentūros, nors pats turizmo sektorius turi tik naudos. Žmonės patys pradėjo organizuoti savo keliones ir atostogas be kelionių agentūros pagalbos. Bet tai – atskira tema.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.