Padangos: kai ateina laikas keisti automobilio „avalynę“

padangosRetorinis klausimas: statistinis lietuvis vyras mieliau avalynės parduotuvėje ieško batų sau, ar padangų salone bando išrinkti apavą geriausiam draugui – automobiliui? Dažnam nei vienas, nei kitas darbas nėra priimtinas: pirmąjį galima patikėti žmonai, o antras atliekamas sukandus dantis ir burnojant ant įstatymų leidėjų, itin sugriežtinusių padangų eksploatavimo taisykles. Mūsų šalyje padangos permontuojamos du kartus per metus: nuo lapkričio 10-osios privalu užsidėti žiemines, o balandžio pirmąją galvoti apie vasarinių traukimą „į trasą“. Ir tai nėra draugiškas patarimas vairuotojams, neretai nepagalvojantiems, kokį pavojų kelyje, naudodami netinkamas padangas, sukelia sau bei kitiems. Policijos reidų metu sučiuptas vairuotojas neišsisuks tik pasižadėjimu tuoj pat keliauti į artimiausią servisą padangų permontavimui: teks sumokėti ne tik nustatyto dydžio baudą, bet ir atsisveikinti su automobilio technine apžiūra, kurią reikės atlikti iš naujo.

Daugiausia sumaišties sukelia žieminės padangos. Ne tik visi visuomenės informavimo kanalai primena, jog metas keisti padangas, o pareigūnai akyliau tyko pažeidėjų: ir patys vairuotojai pajunta, jog netinkamos padangos, subjurus orams, tampa labai pavojingos. Nepasisekė tiems vairuotojams, kurie, laukę paskutinės dienos, pakliūna į patį piką, kuomet nusidriekia ilgiausios eilės tiek prekybos vietose (blogiausiu atveju gali tekti pirkti ne tai, ką planavai, bet rinktis iš to, kas liko neišgraibstyta), tiek ir autoservisuose. Pagrindines padangų charakteristikas konkrečiam modeliui nurodo gamintojas (išmatavimai, greičio, apkrovos indeksai). Vairuotojui lieka išsirinkti piniginei „įkandamą“ gamintoją bei tinkamiausią padangų tipą konkrečiu atveju:

Dygliuotos

Tai – tinkamiausias variantas dažnai važinėjantiems prasčiau valomais keliais užmiestyje. Šių padangų minusai: didesnis sukeliamas triukšmas, išaugusios degalų sąnaudos, menkesnis sukibimas su keliu esant sausam asfaltui. Tačiou tai atperka saugumas sudėtingiausiomis eismo sąlygomis žiemą, stabilumas posūkiuose, sutrumpėjęs stabdymo kelias bei gana ilgas eksploatavimo laikas. Tiesa, jei ketinate keliauti už Lietuvos ribų, pasidomėkite, ar toje šalyje dygliuotos padangos nėra draudžiamos (tai daroma dėl pastarųjų daromo didesnio neigiamo poveikio kelio dangai).

Minkšto mišinio

Minkšto mišinio padangos yra orientuotas į šiaurės šalių klimato zoną, kur visą žiemą vyrauja pastovi žema temperatūra bei didelis sniego kiekis. Tačiau pastarosios yra menkiau stabilios važiuojant drėgnu ar sausu asfaltu bei itin greitai dėvisi temperatūrai pakilus. Žvelgiant į pastarųjų žiemos orų tendencijas Lietuvoje, tai nebūtų pats geriausias pasirinkimas.

Kieto mišinio

Tai – pasirinkimas miestiečių, keliaujančių gerai nuvalytais keliais bei norinčių džiaugtis tyliu pastarųjų darbu bei komfortu važiuojant. Patekus į snieguotą kelią, sumažėja automobilio stabilumas. Kieto mišinio padangos, lyginant su minkšto, yra ilgaamžiškesnės.

 Universalių

Kai kurių vairuotojų padangų keitimo sezonas nejaudina – jie yra ramūs, kadangi naudoja universalias, tai yra tinkamas visiems metams, padangas. Nors toks elgesys įstatymams nenusižengia, tačiau reikia turėti galvoje, jog kyla didesnis pavojus važinėjant sudėtingomis eismo sąlygomis.

Vasarinės padangos sukelia kur kas mažiau sumaišties, kadangi važiavimo sąlygos šiltuoju metu yra savaime geresnes. Aišku, vairuotojai neturėtų praktikuoti ydingo važinėjimo su žieminėmis padangomis vasarą – tai ne tik draudžiama, tačiau ir lemia itin greitą padangų nusidėvėjimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.